Τετάρτη 28 Αυγούστου 2024

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕA ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 29-8-2024

Oι επιπτώσεις των πυρ- καγιών στα δάση του Ολύμπου και του Παγ- γαίου,προφανώς και θα επιφέρουν αλλαγές στο φυ- σικό και όχι μόνον περιβάλλον,η έκταση και το μέγεθος των οποίων εξαρτάται από την κατά το δυνα- τόν ταχύτερη κατάσβεσή τους. Φυσικά και είναι ευτύχημα που δεν κινδύνευσαν και οι οικισμοί των εν λόγω περιοχών. Ωστόσο το αποτέλεσμα που μένει και με- τράει είναι ότι η καταστροφή του δασικού πλούτου της Ελλάδας κατ' έτος μεγενθύνεται και οι συνέπειες της αντίδρασης του φυσικού περι- βάλλοντος στη συνεχή κατσστρο- φή του θα συμβάλλουν,όπως είναι φυσικό,στη διαμόρφωση αλλαγών που θα επέλθουν στο κλίμα των περιοχών αυτών. Ένα προσωρινώς καταληκτικό συμπέρασμα είναι ότι παρ' όλο που ειδικά κατά τη διάρκεια του θέρους αναμένονται οι πυρκαγιές,τα μέτρα που λαμβά- νονται,προληπτικά κατ'εξοχήν,ό- σο και εκείνα που εξελίσσονται κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αυτών των φαινομένων,αποδει- κνύονται,εκ του αποτελέσματος ανεπαρκή και ατελέσφορα. Η έλευση μεταναστών από την απέ- ναντι πλευρά του Αιγαίου,που φυ- σικά προωθούνται από αυτήν,τε- λευταίως πολλαπλασιάζονται και παρατηρούνται λαθραίες αφίξεις αυτών. Μπροστά στα μάτια λουό- μενων,αποβιβάζονται ανέτως και θρασέως, από τα τουρκικά μέσα που τους μεταφέρουν, σε παραλί- ες πεντάστερων ξενοδοχείων στη Κώ,σε ακτές της Ικαρίας και της Σα- μοθράκης και μάλιστα βιντεοσκο- πούνται από παραθεριστές και κα- τοίκους των περιοχών αυτών. Την ίδια στιγμή στη Παναγία Σουμελά έγινε Θεία Λειτουργία την 23-8 καί όχι τον Δεκαπενταύγουστο,με ελά- χιστους πιστούς λόγω εκφοβισμού και τρομοκρατίας,ενώ την ίδια ημέρα βεβηλώθηκε το Ορθόδοξο Κοιμητήριο του Αγίου Ελευθερί- ου στην Κωνσταντινούπολη στη κοινότητα Ταταούλων. Καταστρά- φηκαν μνήματα και σκάφτηκαν τάφοι. Καταγγελία έγινε από την Εφοροεπίτροπο της κοινότητος. Διαβήματα από την κυβέρνηση προς τη Τουρκία έγιναν; Το ΥΠ.ΕΞ της Βουλγαρίας,όπως και το προξενείο της στη Θεσσαλονί- κη,με ανακοίνωσή τους αναφέρο- νται στο ποινικό παρελθόν και πα- ρόν των Βουλγάρων που έλαβαν μέρος στο αιματηρό συμβάν σε beach bar της Χαλκιδικής. Τελικά πως εισήλθαν στην Ελλάδα και ενώ αυτό συνέβει,ποιός μπορεί να γνωρίζει ποιοί ακριβώς εισέχονται στην Ελλάδα,από τα εκατομμύρια τουριστών που έρχονται οδικώς από τα Βόρεια και Ανατολικά σύ- νορα; Τουρίστρια αλλοδαπή χσνει τη ζωή της σε νησί,ένεκα ελλείψεως ιατρού. Ιατρός σε νησί καρταρρέει με εγκεφαλικό ενέκα συνεχόμενων εξαντλητικών εφημεριών. Κατά τα λοιπά το επίπεδο πολιτικού διαλό- γου στην Ελλάδα,φαίνεται να αφο- ρά πολίτες μίας άλλης χώρας. Ο "μοναχικός λύκος"-σφαγεύς που έδρασε στη Γερμανία,αποδεικνύει για πολλοστή φορά την πλήρη απο- τυχία της πολιτικής της Ε.Ε. στην αντιμετώπιση του μεταναστευτι- κού προβλήματος. Ο πόλεμος έχει ήδη μεταφερθεί,εδώ και καιρό,μέ- σω αυτής της πολιτικής στις πό- λεις της Δύσης.Ουδείς μπορεί να γνωρίζει πότε,πώς και πού θα επα- ναληφθούν δολοφονίες αμάχων πολιτών στη Δύση. Την ίδια στιγ- μή η Ουκρανία έθεσε εκτός νόμου τη λειτουργία της εκεί Ορθόδοξης Εκκλησίας-που είναι η πολυπληθέ- στερη- που συνδέεται με εκείνη της Ρωσίας. Αντέδρασαν τα Πατριαρ- χεία Ιεροσολύμων και Σερβίας. Το κενό και η απώλεια του τελευ- ταίου σύγχρονου Έλληνα στοχα- στή και φιλοσόφου Χρήστου Γιαν- ναρά,σε μία εποχή πνευματικής στειρότητος και παντελούς ελλεί- ψεως δημιουργίας και ως ίχνους ακόμη στοχασμού και σκέψεως είναι ταιράστιο. Ωστόσο η πνευ- ματική του παρακαταθήκη και η μεγάλη του προσφορά στο τρόπο σκέψης και δράσης της καθ'ημάς Ανατολής μένει παρούσα. Συνομί- λησα μαζί του μετά από ομιλία του στη Θεσσαλονίκη το 2011,αλλά κυρίως τη Κυριακή του Θωμά του 2015 στο Άγιον Όρος,στην Ιερά Μονή Ιβήρων. Πράος,διαυγής,μει- λίχιος,αλλά κυρίως εύστοχος στη σκέψη ως προς τα επέκεινα. Ο λόγος του μεστός,γοητευτικός και φυσικά πλούσιος,ευρηματικός,α- πλός και έντεχνος,τόσο ο προφο- ρικός,όσο και ο γραπτός. Κύριε Χρήστο Καλή Ανάσταση! "[....] Έτσι το ήθος παύει να ανα- φέρεται στην αλήθεια,στο δυνα- μικό γεγονός και στην υπαρκτική πραγμάτωση της <όντως ζωής>( της ελεύθερης αγάπης και κοι- νωνίας). Αναφέρεται το ήθος στη φυσική ατομικότητα ως νοητική αυτοσυνειδησία,ψυχολογικό εγώ και έμπρακτη βούληση-δηλαδή σε υποκειμενικές προυποθέσεις της ατομικής συνέπειας στις φυσι- κές απαιτήσεις της <αρετής>[....]Ο υποβιβασμός ή η άγνοια της αλή- θειας του προσώπου στη Θεολο- γία έχει ως αναπόφευκτη συνέπεια τη δημιουργία μίας οικονομικής,ε- ξωτερικής Ηθικής. Το ηθικό πρό- βλημα του ανθρώπου δεν είναι πια πρόβλημα υπαρκτό,πρόβλημα σωτηρίας από τη φυσική αναγκαι- ότητα(τον χώρο,τον χρόνο,τα πά- θη,τη φθορά και τον θάνατο)αλλά ψευδοπρόβλημα αντικειμενικών υποχρεώσεων που μένουν υπαρ- κτικά αδικαίωτες[....]" (Χρήστος Γιανναράς " Η ελευθερία του ήθους" Επανατύπωση Γ' Έκδο- σης " Ίκαρος" 2011,σελ.25).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου