Τετάρτη 16 Απριλίου 2025
ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕA ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 17-4-2025
Η Μεγάλη Εβδο-
μάδα απογει-
ώνει,μέσω της
συντριβής,την
οντολογία της Ορθοδό-
ξου πίστεως,καθώς διά
της Σταυρώσεως του
Υιού της Αγίας Τριά-
δος,πραγματοποιείται η
τριήμερος καθοδός Του
στον Άδη,προκειμένου
να επέλθει η Ανάστασή
Του. Αυτή η Ανάστα-
ση συμπαρασύρει στην
Αθανασία,υπό προυπο-
θέσεις και εκουσίως,τον
Άνθρωπο και αυτός είναι
ο λόγος της Ενανθρωπί-
σεως και της Γεννήσε-
ως του Ιησού Χριστού.
Ο Κτίστης επαναφέρει
στο κτίσμα Του το πρω-
τόκτιστον και αρχέτυπον
κάλλος και από Αγάπη
του επαναπροσφέρει την
Αιώνιο ζωή μετ'Αυτού.
Η πορεία της Μεγάλης
Εβδομάδας μηδενίζει τα
ασημάντως σημαντικά
του κοσμοκράτορα του
κόσμου τούτου,που απο-
προσανατολίζουν υπαρ-
ξιακά τον Άνθρωπο και
ταυτοχρόνως αναδεικνύ-
ουν τους λόγους και τις
αιτίες όλων όσων διαδρα-
ματίζονται σε προσωπι-
κό,εθνικό και παγκόσμιο
επίπεδο.
Συμμετέχουν οι πολίτες
στο Εκούσιον Πάθος του
Θεανθρώπου.Αυτές τις
ημέρες οι Ιεροί Ναοί γε-
μίζουν από κόσμο που
παρακολουθεί με κατά-
νυξη τα Θεία Πάθη,όπως
Αυτά πλαισιώνονται από
τον όχλο,τους Μαθη-
τές,τη κοσμική και θρη-
σκευτική εξουσία εκείνης
της εποχής,τις γυναίκες
που Τον ακολουθούν,την
Παναγία. Αυτή η πορεία
της Μεγάλης Εβδομά-
δας είναι γεμάτη από
μηνύματα,επίκαιρα πά-
ντα,που αφορούν την
ανθρώπινη αδύναμη φύ-
ση,αλλά και τη συλλογι-
κή ψυχολογία του όχλου.
Στην είσοδο στα Ιεροσό-
λυμα,μετά την Ανάσταση
του Λαζάρου,ο όχλος των
Ιουδαίων υποδέχεται το
Χριστό,έχοντας τη πεποί-
θηση ότι είναι ο κοσμικός
εκείνος ηγέτης που θα
οδηγήσει το Ισραήλ στην
απελευθέρωσή του από
το Ρωμαικό ζυγό. Το ιε-
ρατείο των Φαρισαίων
τον συλλαμβάνει και τον
οδηγεί κατηγορούμενο
ενώπιον της Ρωμαικής
εξουσίας. Ο όχλος μετα-
στρέφεται,επιλέγει τον
Βαραββά και Τον κα-
ταδικάζει σε Σταυρικό
θάνατο. Προηγουμένως
έχει διδάξει με λόγια και
με πράξεις,έχει κάνει
πλείστα θαύματα,πα-
ρουσιάζει στους Μαθη-
τές Του αυτά που θα Του
συμβούν,μνημονεύει
τους προφήτες και κυρί-
ως τον Ησαία,ωστόσο οι
Μαθητές Του δεν αντι-
λαμβάνονται:"[....] Και
προσπορευόμενοι αυτώ
Ιάκωβος και Ιωάννης υιοί
Ζεβεδαίου λέγοντες'δι-
δάσκαλε,θέλομεν ίνα ό
εάν αιτήσωμεν ποιήσεις
ημίν,ο δε είπεν αυτοίς'τι
θέλετε ποιήσαί με υμίν;
οι δε είπον αυτώ'δός ημίν
ίνα είς εκ δεξιών σου και
είς εξ ευωνύμων σου
καθίσωμεν εν τη δόξη
σου[....]και ακούσαντες
οι δέκα ήρξαντο αγανα-
κτείν περί Ιακώβου και
Ιωάννου.ο δε Ιησούς προ-
σκαλεσάμενος αυτούς
λέγει αυτοίς' οίδατε ότι
οι δοκούντες άρχειν των
εθνών κατακυριεύουσιν
αυτών και οι μεγάλοι
αυτών κατεξουσιάζου-
σιν αυτών' ούχ ούτω δε
έσται εν υμίν,αλλ' ός εάν
θέλη γενέσθαι μέγας εν
υμίν,έσται υμών διάκο-
νος. και ός άν θέλη υμών
γενέσθαι πρώτος,έσται
πάντων δούλος'και γάρ
ο υιός του ανθρώπου ούκ
ήλθε διακονηθήναι,αλ-
λά διακονήσαι,και
δούναι την ψυχήν αυ-
τού λύτρον αντί πολ-
λών[....]"(Μάρκος Ι' 35,
36,37,41,42,43,44,45).
Οπότε κάπως έτσι πα-
ρουσιάζεται το κοσμικό
αντιεξουσιαστικό πνεύ-
μα Ορθοδόξου πίστεως.
Οι Μαθητές δεν καταλα-
βαίνουν,έχουν φιλοδοξί-
ες και κάποιοι υπερβολι-
κή αυτοπεποίθηση,όπως
ο Πέτρος που δεν δέχεται
ότι θα Τον αρνηθεί και εν
τέλει Τον αρνείται τρίς
και μετά κλαίει πικρώς.
Ο Ιούδας Τον προδίδει
και αυτοκτονεί,ο Θωμάς
πιστεύει μετά την Ανά-
σταση μόνον όταν του
παρουσιάζεται ο Κύριος.
Αδυνατούν να Τον κατα-
νοήσουν οι Μαθητές Του
που συμπορεύονται τρία
έτη μαζί Του,έχουν δεί
τα θαύματά Του,έχουν
ακούσει τη διδασκαλία
Του και περίπου τους
έχει φανερώσει τόσο τα
ρητά,όσο και τα άρρητα
με το Τρόπο Του. Μετά
τη νηστεία και τη προ-
σευχή θα έρθει το Άγιον
Πνεύμα και θα τους με-
ταμορφώσει.
Μένει Μόνος στο Σταυ-
ρό,με τη Παναγία,τον
Ιωάννη,τη Μαρία τη
Μαγδαληνή και τις άλλες
γυναίκες να παρακολου-
θούν τις τελευταίες Του
στιγμές. Όρθρου βαθέος
οι Μυροφόρες θα πάνε
να προσκυνήσουν τον
Πανάγιο Τάφο Του και
θα είναι εκείνες που θα
μεταφέρουν το μήνυ-
μα της Αναστάσεως Του
στους,για το φόβο των
Ιουδαίων κρυμμένους,
Μαθητές Του.
Η Ανάσταση του Υιού Του
Θεού,δια της Αγαπητι-
κής Του Θυσίας,προ-
σφέρει στον Άνθρωπο
τη δυνατότητα να ζήσει
αιωνίως,εάν θέλει και
αυτό μπορεί να συμβεί.
Προηγείται η πίστη και
το θαύμα έπεται στον
κάθε Άνθρωπο. Η πίστη
δια του Αγίου Πνεύματος
καθιστά ορατά τα αόρα-
τα και ρητά τα άρρητα.
"[....]Η αληθινή θεολο-
γία σε οδηγεί στην ανά-
παυσι του Σαββατισμού
που ετοιμάζει την έκρη-
ξι της Αναστάσεως που
καταλύει την φθορά και
γεμίζει τα πάντα με ζωή
αιώνια[....]"(Αρχιμ.
Βασιλείου Προηγουμέ-
νου Ιεράς Μονής Ιβή-
ρων "Αποτυπώματα"
Εκδόσεις "Ι.Μ.Ιβήρων"
2024,σελ.59).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου