Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023
ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 9-2-2023
Εν μέσω φυσιολογικών
χειμερινών αυνθηκών
εξελίσσεται η προεκλο-
γική περίοδος και άρ-
χεται,η συμπίπτουσα με αυ-
τήν,περίοδος του Τριωδίου που
τερματίζεται το Μεγάλο Σάβ-
βατο. Λογικά εντός αυτού του
διαστήματος θα διεξαχθεί και
η πρώτη εκλογική διαδικασία.
Αυτή η κοινή χρονική περίοδος
βρίσκει τους Έλληνες πολίτες
να αγωνίζονται,προκειμένου να
καλύψουν με την μειωμένη αγο-
ραστική τους δύναμη,ένεκα του
πληθωρισμού, τις καθημερινές
τους ανάγκες σε τρόφιμα,ενέρ-
γεια και καύσιμα. Ταυτοχρόνως
ο μεγάλος σεισμός στην Τουρκία
και την Συρια αναδεικνύει την
αλληλεγγύη των λαών και την
ανάγκη ειρηνικής συμβιώσεως
των ανθρώπων παγκοσμίως. Σε
μία στιγμή μεταβάλλονται τα
πάντα,ενίοτε προσωρινώς,ενί-
οτε και περαιτέρω. Φυσικά τα
πολιτικά παίγνια που αφορούν
την ισχύ,την κυριαρχία και την
εξουσία,την συγκεκριμένη στιγ-
μή φαντάζουν και είναι ευτελή
και μάταια. Ωστόσο η παύση
τους θα είναι προσωρινή,καθώς
όσο η ένταση του γεγονότος θα
απομακρύνεται,τόσο το εύθραυ-
στον του εφήμερου θα αποδυ-
ναμώνεται και θα επαναφέρει
την προηγούμενη κατάσταση.
Στην Ελλάδα οδεύοντας προς τις
εκλογές η δημιουργία ενός με-
γάλου μετώπου αλλαγής πορεί-
ας αυτού του τόπου καθίσταται
περισσότερο επιτακτική.
Η επερχόμενη Κυριακή του Ασώ-
του,με την ες αεί οντολογική
παραβολή της,αποτελεί αφορμή
ουσιαστικής προοπτικής σε πολ-
λαπλά επίπεδα. Τόσοι πολλοί
δρόμοι σε χαμένη κατεύθυνση,ό-
λοι οι δρόμοι μία ατελέσφορη
πορεία και οι οδοδείκτες να δεί-
χνουν την αντιστροφή της πορεί-
ας. Μία εκτρέπουσα του δρόμου
της πολιτική,που επιβάλλεται να
επιστρέψει στον ουσιαστικό της
δρόμο,σε εκείνον της διακονίας
των πολιτών και όχι των μεγά-
λων οικονομικών συμφερόντων.
Μία πολιτική που απαιτείται να
είναι ανεξάρτητη,αυτόνομη και
ελεύθερη. Ο δρόμος των κοινω-
νικών προτύπων εξετράπει και
αυτός της πορείας του καθώς οι
κενές φαντασμαγορίες,ο υπερ-
καταναλωτισμός,ο εγωκεντρι-
σμός διέβαλαν την ανθρώπινη
φύση και την εξέτρεψαν. Επι-
στροφή λοιπόν στις ανέκπτωτες
ανθρώπινες αξίες που ουσιωδώς
νοηματοδοτούν την ανθρώπινη
κοινωνία όπως η αλληλεγγύη,το
εμείς,η απλότητα και η αρμονι-
κή συμβίωση με την Φύση.
Η οικονομία έχασε τον δρό-
μο της εντός μίας μονομερούς
υπέρτατης κερδοφορίας,ισο-
πεδώνοντας τον Άνθρωπο με
την υπερεκμετάλλευση των
πλουτοπαραγωγικών πηγών
του πλανήτη,τον οποίο και δο-
λοφονεί,θυσία στον βωμό μίας
άπληστης κερδοσκοπίας,μίας
οικονομικής ολιγαρχίας.Επι-
στροφή στην οδό των κοινωνι-
κών αγαθών προς όλους,στα
οποία όλοι θα έχουν πρόσβα-
ση,όπως η Υγεία,οι υποδομές
των πάσης φύσεως μεταφορών-
λιμάνια,αεροδρόμια,οδικά και
σιδηροδρομικά δίκτυα-το νερό,η
ενέργεια,τα καύσιμα,τα τρίφι-
μα,η στέγη.
Η κοινωνική ευημερία έχασε τον
δρόμο της καθώς πολλαπλασιά-
ζονται οι άνεργοι,οι άστεγοι,οι
πένητες,η εγκληματικότητα,το
κοινωνικό περιθώριο,οι χαμη-
λοσυνταξιούχοι,οι άποροι,η
αποδημία των νέων,οι υποαπα-
σχολούμενοι. Επιστροφή στον
δρόμο της ισοδιανομής,του
κοινωνικού κράτους,της πρόλη-
ψης,της προοπτικής,των ίσων
ευκαιριών,της αυτοανάπτυξης
εξ ιδίων πόρων,εγκαταλείπο-
ντας την οδό του ψευδεπίγρα-
φου ευδαιμονισμού που Ασωτεί
σε βάρος του κοινωνικού συνό-
λου.
Η επιστροφή εκτός από προ-
σωπική πρέπει να καταστεί και
συλλογική. Η οδός της επιστρο-
φής πρέπει να αποτελεί στόχο
προσωπικής αναζήτησης και
συλλογικού αναστοχασμού,ού-
τως ώστε τούτη η πολιτική και
κοινωνική κατάρρευση να ανα-
καλύψει τον χαμένο δρόμο που
αφάνισαν οι πλασματικές οδο-
σημάνσεις. Συγκλίνοντα μονο-
πάτια μπορούν να δημιουργή-
σουν την οδό της επιστροφής σε
μία κοινωνία με κέντρο τον Άν-
θρωπο. Εφ' όσον υπάρχει τέλος
στο τέλμα του χοιροστάσιου,τό-
τε επιθυμείς την επιστροφή,νο-
σταλγείς την Αλήθεια,την επιζη-
τείς,την θέλεις. Αναγνωρίζεις το
ξόδεμα,την πολύτροπη και πο-
λυποίκιλη σπατάλη,δημιουργείς
τον δρόμο της επιστροφής εντός
ανατροπών και αλλαγών. Η Ιστο-
ρία βρίθει επιστροφών εν μέσω
ανατροπών,τόσο προσωπικών
όσο και συλλογικών. Ο Άσωτος
έρχεται εις εαυτόν καθώς συνέρ-
χεται,ούτως λοιπόν ερχόμεθα
εις εαυτόν και αναγνωρίζοντας
αυτόν, ένα Πρόσωπο,ένα Σύ-
νολο,μία Κοινωνία βρίσκει τον
δρόμο της Επιστροφής.
"[....] Η φιλαυτία-η αρρωστη-
μένη προσκόλληση στο εγώ μας-
είναι ξένη προς την Αγάπη που
μας έπλασε[....] Γι' αυτό κάνο-
ντας το θέλημα του αντάρτικα ο
νεώτερος γιός,χάνει τον άξονα
της ζωής του,αθετεί την φύση
του,καταστρέφει τον εαυτό του'
βρίσκεται εκτός εαυτού. Μόλις
" έλθη εις εαυτόν" επιστρέφει
στο σπίτι του[....] Η εκστατική
αγάπη-προσφορά στον Άλλον-
μας οδηγεί στον εαυτό μας. Βρί-
σκουμε το είναι μας και όλους
τους άλλους[....]"
( Αρχιμ. Βασιλείου.Προηγουμέ-
νου Ιεράς Μονής Ιβήρων." Η πα-
ραβολή του ασώτου υιού" Εκδό-
σεις " Δόμος" 1995,σελ.25,26
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου