Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 6-1-2022

H ανακολουθία της εποχής σε σχέση με την Λογική,επιτείνεται σκανδαλωδώς. Είτε μπορέσεις να δεις την συγκεκριμένη διετία από απόσταση,είτε την ζεις,προσπαθείς ματαίως να διακρίνεις ψήγματα Λογικής ακολουθίας. Ανέτως αυτή η εποχή θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως παρανοική. Αυτή η έκπτωση της Λογικής είναι χαρακτηριστικότερη στην Ελλάδα. Όσο και να προσπαθείς να εντοπίσεις μία Λογική σταθερά και συνέπεια στα λόγια και στα έργα τα οποία έχουν ειπωθεί και εφαρμοστεί,δυστυχώς αντιλαμβάνεσαι ότι ματαιοπονείς. Η έλλειψη πλέον εμπιστοσύνης είναι εμφανέστατη στην ανακόλουθη ασκούμενη συγκεκριμένη πολιτική. Ιστορίες καθημερινής τρέλας, δαιμονικής ή και ευτράπελης κυριαρχίας, διαδραματίζονται συνεχώς. Σου δημιουργείται η εντύπωση ότι ουδείς γνωρίζει ακόμη ουδέν,καθώς η αυτοαναίρεση δηλώσεων και πρσκτικών πλέον είναι κανόνας. Οι πολίτες αισθάνεσαι ότι είναι πλανήτες οδοιπόροι,ταξιδευτές οι οποίοι πορεύονται χωρίς χάρτη,πυξίδα και προορισμό. Νέες μεταλλάξεις του ιού εμφανίζονται δημιουργώντας διαφορετικά δεδομένα από τα προηγούμενα και πριν αυτά καταφέρουν να κλείσουν τον κύκλο τους,νέοι κύκλοι ανοίγονται. Ταυτοχρόνως και την ίδια στιγμή συνυπάρχουν διαφορετικοί απερίκλειστοι κύκλοι το πέρας των οποίων δεν οράται,όσο και εάν ορισμένοι το προβλέπουν. Υπενθυμίζουμε ότι οι έως τώρα προβλέψεις και προσδοκίες έχουν διαψευσθεί παταγωδώς. Η Ελλάδα μόλις προσφάτως κατόρθωσε σε μία ημέρα να έχει περισσότερα κρούσματα από την Αυστραλία. Οπότε η συγκεκριμένη κατάσταση αποτυπώνεται,έστω και μερικώς,με αριθμούς. Πλην του παρελθόντος Δεκεμβρίου,το υπόλοιπο διάστημα του 2021 9.970 πολίτες εγκλείσθησαν σε θεραπευτήρια με ψυχολογικά προβλήματα. Σε έρευνες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα το 30%-40% εδήλωσε ότι αντιμετώπισε ψυχολογικά προβλήματα ένεκα του εγκλεισμού λόγω ιού. Κατά 19% αυξήθηκαν οι απόπειρες αυτοκτονίας και κατά 7% οι σωματικές βλάβες από συμπλοκές και επιθέσεις ( 6.872 έναντι 6.420 το 2020 έως και 11/2021). Τους πρώτους δέκα μήνες του 2021 υπήρξαν 6.834 κρούσματα ενδοοικογενειακής βίας έναντι 4.619 το αντίστοιχο διάστημα του 2020 ( αύξηση 48%). ( " Το Βήμα" 2-1-2022). Εντός αυτού του κλίματος εορτάζουμε την φανέρωση της Αγίας Τριάδος στην Βάπτιση του Υιού Χριστού από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Τα Θεοφάνεια φωτίζουν οντολογικώς και αποφατικώς και την σημερινή εποχή. Συντελούνται και σήμερα τα Θεοφάνεια,αρκεί να έχεις την βούληση να ξσναζήσεις το μυστήριο της φανερώσεως εντός αυτής της αστάθειας και αβεβαιότητος,αναγνωρίζοντας την σταθερά την οποία φέρει και προσφέρει,ακόμη και εάν όλα δείχνουν ότι κινούνται,ρέουν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτή από την οποία φαινομενικά απουσιάζει η Θεοφανής εποχή. Ωστόσο ψηλαφείται και οράται η Αγία Τριάδα στην απλότητα των πάντων,η οποία από μόνη της είναι θαύμα. Η παρουσία ή η απουσία του Θεού και το θέλημά Του φανερώνεται από τις εξελίξεις τόσο στην προσωπική όσο και στην συλλογική ζωή. Όσο και εάν - κατά παραχώρησιν από τον Θεό και κατ' επιλογήν του Ανθρώπου- ο κυρίαρχος του κόσμου τούτου είναι ο αντίθετος. Αγιάζονται τα ύδατα και μέσω αυτών η Φύσις και ο Άνθρωπος. "[....] Από τα υπόλοιπα πάλι θεικά αγαθά άλλα τα χάσαμε μέσα από τα χέρια μας,όπως είναι η άφεση των αμαρτιών και εκείνα,που παίρνουμε δια μέσου των αγίων Μυστηρίων. Άλλα πάλι του Θεού αγαθά τα χάσαμε,διότι δεν κάναμε καλή χρήση των,όπως είναι η υγεία ή τα υλικά αγαθά. Μας τα αφαίρεσε ο Θεός,διότι τα μεταβάλλαμε σε προσάναμμα της αμαρτίας. Ή είναι και τούτο δυνατόν,να μας τα πήρε ο Θεός " επί κέρδει μείζονι" για μεγαλύτερο καλό της ψυχής μας,όπως συνέβη με τον Ιώβ,[....]Τον παρακαλούμε περί αφέσεως αμαρτιών. Αλλά μήπως δεν την αποκτήσαμε; Βεβαίως και μάλιστα ακόπως και πλουσίως με το άγιο Βάπτισμα μας[....]" ( Αγίου Νικολάου Καβάσιλα " Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας από άμβωνος" Εκδόσεις " Ι.Μ.Ελευθερουπόλεως 2019,σελ.155). Το Βάπτισμα λοιπόν του Υιού Χριστού ελευθερώνει τον Άνθρωπο, τον καθιστά και πάλιν ανέκπτωτον. "[....] Αφού ο Κύριος πρώτον δια του Θείου βαπτίσματος μας ελευθέρωσε,μας έδωσε τας Θείας Αυτού εντολάς ως αντιφάρμακα των παθών,δια να μην περιπέσωμεν πάλιν εις την δουλείαν της αμαρτίας![....]" ( Γέροντος Ιωσήφ" Ο Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής" Δ' Έκδοση " Ι.Μ.Μ.Βατοπαιδίου" 1986,σελ.207). Οπότε ας εντρυφύσουμε στο μυστήριο της Βαπτίσεως,έτι περισσότερον σε αυτή την ασταθή και άστατη εποχή. Καλά Θεοφάνεια! " Ερώτησαν τον Αββά Αγάθωνα πως εκδηλώνεται η ειλικρινής αγάπη προς τον πλησίον, κ' εκείνος ο μακάριος,που είχε αποκτήσει τη βασίλισσα των αρετών σε τέλειο βαθμό αποκρίθηκε: - Αγάπη είναι να βρω ένα λεπρό και να του δώσω ευχαρίστως το σώμα μου και,αν είναι δυνατόν,να πάρω το δικό του" ( Θεοδώρας Χαμπάκη Ηγουμένης Ι.Μ.Οσίου Θεοδοσίου " Γεροντικόν" Εκδόσεις " Λυδία" 1993,σελ.15).

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 31-12-2021

Η ανθρωπότητα πορεύεται προς το νέον έτος έχοντας συσσωρεύσει διετή εμπειρία της νέας πραγματικότητος την οποία έχει επιφέρει η παρουσία του ιού στον πλανήτη. Μία εμπειρία η οποία φυσικά είναι δυσάρεστη καθώς ουδείς γνωρίζει ακόμη εάν αυτή η πραγματικότητα αποτελεί μίαν μελλοντικήν σταθερά ή μίαν παροδικήν προσωρινότητα. Άλλωστε ουδείς ανέμενε - ούτε καν η επιστήμη- ότι παρ' όλα τα μέτρα τα οποία ελήφθησαν και λαμβάνονται,την ύπαρξη των εμβολίων,ότι ο ιός θα ήταν τόσον αποτελεσματικός ώστε να καταφέρει με τις μεταλλάξεις του να τα ξεπεράσει όλα. Οπότε η έλευσις του νέου έτους βρίσκει και πάλι σε θέση αφετηρίας την παγκόσμια κοινότητα ως προς την αντιμετώπιση του ιού. Η Ελλάδα προφανώς και βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ως προς την αναποτελεσματικότητα της πολιτικής της στο συγκεκριμένο θέμα. Αποδεικνύεται καθημερινώς με συγκεκριμένα παραδείγματα ότι η κυβέρνηση ουδέποτε έπεισε- και ειδικότερα όσο εδραιώνεται η παρουσία του ιού- τους πολίτες,οι οποίοι εφευρίσκουν τρόπους και ακολουθούν δικό τους δρόμο,παρακάμπτοντας δυστυχώς πρωτόκολλα και συστάσεις. Άλλωστε το αυτό φαινόμενο παρουσιάζεται και σε άλλες χώρες. Αυτό το έλλειμμα εμπιστοσύνης προέκυψε και προκύπτει,όσο τα επαναλαμβανόμενα ληφθέντα μέτρα,που προκαλούν περιορισμό των ελευθεριών και επιλογών των πολιτών,αποδεικνύονται στην πράξη όλα αναποτελεσματικά. Φυσικά και υπάρχουν χώρες οι οποίες αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν με επιτυχία τον ιό και τον έχουν περιορίσει,τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες χώρες παγκοσμίως. Η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα θα έπρεπε να έχει διδαχθεί από την επέλαση του ιού στην Ελλάδα, να ανατρέξει και να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν αυτές οι χώρες τον ιό. Υπενθυμίζουμε ότι πλην της Αυστρίας - από 1-2-2022- καμία άλλη χώρα παγκοσμίως και ειδικότερα στην Ευρώπη,δεν εφάρμοσε τον " υποχρεωτικό" εμβολιασμό στους πολίτες άνω των 60 ετών. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην οποία η κυβέρνηση εφάρμοσε το συγκεκριμένο μέτρο. Το αίτημα της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως περί της προκηρύξεως εθνικών εκλογών και της εξ αυτής παραιτήσεως της κυβερνήσεως,εκφράζει με σημαντική πάντος χρονική καθυστέρηση,την βούληση της πλειοψηφίας των πολιτών,οι οποίοι ηρωικώς και υπερβαίνοντας εαυτούς υπομένουν επί διετίαν μία αποτυχημένη και αναποτελεσματική πολιτική. Τα κροκοδείλια δάκρυα ως προς την καταστροφή του ΕΣΥ, και ειδικότερα ως προς την έλλειψη ΜΕΘ, δεν πείθουν κανέναν μνήμονα και νοήμονα πολίτη. Γνωρίζουν οι πολίτες την ευθύνη που φέρουν τα ψηφισθέντα και εφαρμοσθέντα ανθρωποκτόνα Μνημόνια στην διάλυση του ΕΣΥ. Η λύση εξ αρχής ήταν και είναι η διεξαγωγή εκλογών,όπου με βάση το πρόγραμμα του κάθε κόμματος ως προς την πολιτική αντιμετωπίσεως του ιού,οι πολίτες θα αποφασίσουν ποιά πολιτική θεωρούν την πλέον αποτελεσματική δια της ψήψου των. Αυτή ήταν και είναι η μόνη δημοκρατική λύση. Το 2022 εισέρχεται και με την ύπαρξη πληθωρισμού σε βασικά είδη τα οποία γεμίζουν το καλάθι της νοικοκυράς και με αυξήσεις στα τιμολόγια της ενέργειας,του πετρελαίου και της βενζίνης. Ως εκ τούτου οι οιωνοί με τους οποίους υποδεχόμαστε το νέον έτος,κάθε άλλον παρά αισιόδοξοι είναι. Το μόνον βέβαιον είναι,όπως και η Ιστορία έχει αποδείξει, ότι μόνον οι αγώνες συντηρούν και κρατούν ζωντανή την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Όσο υπάρχουν αγώνες,δικαιωματικώς η ελπίδα παραμένει ζωντανή. Εάν υπάρχει μία αισιοδοξία αυτή οφείλεται στο ότι η πολιτική σιγή νεκροταφείου που περίπου δύο έτη κάλυπτε τον πολιτικό ορίζοντα της Ελλάδας έχει σπάσει.Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο και τούτο θα αποδειχθεί στις επόμενες εκλογές. Την σιγή νεκροταφείου πριν την σπάσουν τα κατεστημένα κόμματα εξουσίας,την έσπασαν μεμονομένως ή και με αυθόρμητες πρωτοβουλίες οι πολίτες,οι οποίοι πάντα προηγούνται πολιτικώς των κομμάτων τα οποία εκ των υστέρων τους ακολουθούν. Πρωτοπορούν οι πολίτες και ακολουθούν τα κόμματα,ενώ θα έπρεπε την πολιτική πρωτοβουλία να την λαμβάνουν τα κόμματα και οι πολίτες να ακολουθούν. Ωστόσο αυτή η ορθή παραδοξότητα είναι εκείνη η οποία γεμίζει με αισιοδοξία και τροφοδοτεί με ελπίδα το νέον έτος. Η σιωπή των αμνών δεν ταιριάζει στους πολίτες που διαθέτουν τον αγώνα και την λογική σκέψη στο DNA τους.Αυτόν τον άδολο και αγνό αγώνα στην Ιστορική πορεία,πολλοί επιχείρησαν και θα επιχειρήσουν να τον καπηλευτούν. Χρόνια πολλά και ευτυχές το νέον έτος,αγωνιστικό και ελπιδοφόρο! " [....] Παρόλα αυτά οφείλουμε να παίρνουμε υπόψη μας ότι οι άνθρωποι δημιουργούν την ιστορία τους τις περισσότερες φορές ασυνείδητα[....] Η ανθρωπότητα έχει ανάγκη σήμερα όσο πότε άλλοτε από ανθρώπους που να αγαπούν τη ζωή και να πιστεύουν στο δίκιο[....]" ( Τ.Α.Κατσαρός " Οι αντάρτες δεν προσκυνούν" Εκδόσεις " Διάδοση" 2017,σεκ.220).

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 24-12-2021

Οδεύοντας προς την Γέννηση του Υιού- Χριστού αντιλαμβάνεσαι ότι μόνον αυτή μπορεί να γεμίσει με αισιοδοξία και ελπίδα σύμπαντα τον κόσμο όλον,καθώς η αβεβαιότητα την οποία προσφέρει η παρουσία του ιού στην ανθρωπότητα επιτείνεται- παρ' ότι πέρασαν δύο έτη από την εμφάνισή του- το αίνιγμα του δεν λύνεται παρ' όλα τα μέτρα που ελήφθησαν, λαμβάνονται και θα ληφθούν. Αυτά τα περιοριστικά μέτρα εκ του αποτελέσματος πλέον είναι εμφανές δεν απέδωσαν και όσο ο καιρός προχωρά θα αφορούν τους πάντες αδιακρίτως. Ο ιός λοιπόν συνεχίζει την πορεία του με άδηλον τέλος και προορισμό. Ένα κατεστραμμένο στην Ελλάδα ΕΣΥ, ένεκα των απάνθρωπων Μνημονίων, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών και η ευθύνη ως προς τούτο αφορά εκείνα τα κόμματα που εψήφισαν και εφάρμοσαν αυτήν την πολιτική και είναι καίρια. Οπότε η Γέννηση του Θεανθρώπου έρχεται - υπέρ τον Λόγον- να ανατρέψει τον δαιμονικό ζόφο που καλύπτει κυρίως την Ευρώπη και την Βόρειο Αμερική. Προσφέρουν ζωή τα Χριστούγεννα και σώζουν τον Άνθρωπο. Αυτό καθ'αυτό το γεγονός διδάσκει. Γεννάται ο καταργήσας τον θάνατο, ο ζωοδότης Χριστός ταπεινώς, χαμένος κάπου σε μία Φάτνη, ούτε καν σε δωμάτιο ενός πανδοχείου. Μακριά από φωταψίες, πανηγυρισμούς και περίπου διωκόμενος. Λαμβάνει και την ανθρώπινη φύση ο Τριαδικός Θεός, μέσω του Υιού, από Αγάπη για τον Άνθρωπο-το δημιούργημά Του- και τον σώζει, τον καθιστά-εάν θέλει- Αθάνατο. "[....] Ο άνθρωπος πλάσθηκε από τον Θεό με μία ψυχή που ξεπερνά την αξία όλου του κόσμου, και με μία δίψα που δεν σβήνει με όλες τις χαρές και τις επιτυχίες. Όλο τον κόσμο να του δώσεις, μένει ανικανοποίητος και νηστικός. Στο ελάχιστο θεϊκό χάρισμα βρίσκει το παν που ακατάπαυστα ξεπερνιέται και πάει παραπέρα. Αυτό το ελάχιστο με τον ατελεύτητο δυναμισμό δεν κατορθώνεται με ικανότητες και προσπάθειες ανθρώπινες. Είναι δώρο του Ενός που δίδεται εξαίφνης στον ελάχιστο και ταπεινό που μόνον αγαπά, υπομένει και ελπίζει, ακόμα και όταν όλα χάνωνται[....]" ( Αρχιμ.Βασιλείου Προηγουμένου Ιεράς Μονής Ιβήρων " Ο Βασιλεύς της δόξης" Εκδόσεις Ι.Μ.Ιβήρων 2018,σελ 56-57). Δώρο στον Άνθρωπο η Ενσάρκωση του Υιού διότι η παρουσία Του εδώ, που ολοκληρώνεται με την Ανάληψή Του, σώζει τον Άνθρωπο, του δίδει μία δεύτερη τελική ευκαιρία εκουσίως να κερδίσει την Αθανασία και να επιστρέψει εκεί όπου πάντα ανήκε. "4. Ο άνθρωπος είναι κατ' εικόνα Θεού όχι από την οργανική κατασκευή του σώματος, όπως θα έλεγε κανείς από άγνοια, αλλά από τη νοερή φύση του νου,η οποία δεν περιορίζεται από το βαρύ σώμα που κλίνει προς τα κάτω. Όπως δηλαδή η θεία φύση, επειδή είναι έξω από κάθε κτίση και παχύτητα, δεν περιορίζεται από τίποτε, αλλά είναι αόριστη, ασώματη, πάνω από κάθε ουσία, χωρίς ιδιότητες, μη υποκείμενη στην αφή, άποση, αόρατη, αθάνατη, ακατάληπτη, μη εννοούμενη διόλου από μάς, έτσι και η νοερή φύση που Αυτή μας έδωσε, δηλαδή ο νους, είναι απεριόριστη, ξένη προς την παχύτητα του σώματος, ασώματη, αόρατη, αψηλάφητη, ακατάληπτη και εικόνα της αθάνατης και αιωνίας δόξας Του." ( Όσιος Νικήτας ο Στηθάτος "Φιλοκαλία των ιερών Νηπτικών" Τόμος Δ', Εκδόσεις " Το περιβόλι της Παναγίας" Β' Έκδοση 1990,σελ. 110-111). Οπότε τα Χριστούγεννα προσφέρουν Ζωή, Αγάπη, Ελπίδα και Δύναμη να προχωρούμε εν μέσω δοκιμασιών, πειρασμών, θλίψεων, περιορισμών, υψώνοντας τον νου στο απεριόριστο και διακατέχοντάς τον με καλούς λογισμούς. "[....] Και για να φωτίσουμε περισσότερο αυτή τη μορφή απελπισίας, το καλύτερο είναι να διακρίνουμε ένα ενεργητικό και ένα παθητικό Εγώ, και να δείξουμε πως το Εγώ όταν είναι ενεργητικό, σχετίζεται με τον εαυτό του, ενώ, όταν είναι παθητικό, σχετίζεται με το πάθημά του. Ως εκ τούτου, η φόρμουλα αφορά πάντα στην απελπισία όπου θέλουμε να είμαστε ο εαυτός μας. Άν το απελπισμένο Εγώ είναι ενεργητικό, δε σχετίζεται ποτέ με τον εαυτό του παρά επιδιδόμενο σε πειραματισμούς, ό,τι κι αν επιχειρεί, μείζον ή εκπληκτικό, και παρά την επιμονή του. Δεν γνωρίζει καμιά ανώτερη δύναμη, γι' αυτό σε τελευταία ανάλυση στερείται σοβαρότητας, την οποία μόνο ψευδαισθησιακά εμφανίζει, όταν αποδίδει στις εμπειρίες του τον υπέρτατο βαθμό προσοχής. Έχουμε εδώ έναν σοβαρό ψευδολόγο[....]" ( Σαιρέν Κίργκεκωρ " Ασθένεια προς θάνατον ( Η έννοια της απελπισίας)" Εκδόσεις " Καστανιώτη" 1999,σελ.126-127). Καλά Χριστούγεννα

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 16-12-2021

Διαίρει και βασίλευε. Ο Νικολό Μακιαβέλι στο βιβλίο του " Ηγεμόνας" προφανώς και γνώριζε πολύ καλά τι έγραφε. Αυτός ο παλαιός τρόπος χειραγωγήσεως της κοινωνίας, όπως και ιστορικώς έχει αποδειχθεί, είναι πλήρως αποτελεσματικός. Η εξουσία, ο "Ηγεμόνας" είναι ελεύθερος να πράττει ό,τι θέλει στρέφοντας κοινωνικές τάξεις, επαγγελματικές ομάδες και πολίτες, τους μεν εναντίον των δε, διχάζοντας τους σε " καλούς" και " κακούς". Προκειμένου να διατηρείς την εξουσία στα χέρια σου και να είσαι ασφαλής, φροντίζεις να καλλιεργείς τον διχασμό. Ο Διονύσιος Σολωμός στον "Ύμνο προς την Ελευθερία" που αποτελεί τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας στις 144-147 στροφές αναφέρει"[....] 144.Η Διχόνοια που βαστάει ένα σκήπτρο η δολερή' καθενός χαμογελάει, παρ' το, λέγοντας και συ.145. Κειό το σκήπτρο που σας δείχνει έχει αλήθεια ωραία θωριά' μην το πιάστε, γιατί ρίχνει εισέ δάκρυα θλιβερά. 146. Από στόμα οπού φθονάει, παλικάρια, ας μην 'πωθεί, πως το χέρι σας κτυπάει του αδελφού την κεφαλή.147. Μην ειπούν στο στοχασμό τους τα ξένα έθνη αληθινά: Εαν μισούνται αναμεσό τους δεν τους πρέπει ελευθεριά [....]". Ο ποιητής ορά εκ του παρελθόντος και του παρόντος τα μέλλοντα, επισημαίνει, προειδοποιεί και φανερώνει μεγάλες αλήθειες. Οι αιώνες μπορεί να περνούν, ωστόσο οι συνταγές που διατηρούν την εξουσία στην θέση της,μέσω της απώλειας της ελευθερίας των πολιτών, παραμένουν ανόθευτες και απρόσμικτες. Ο ποιητής είναι προφητικός. El pueblo unido jamas sera vancido! Πρόκειται για Χιλιανό λαϊκό τραγούδι των Σέρχιο Ορτέγα και Κιλαπαγιούν και γράφτηκε το 1973,λίγο πριν την πτώση της κυβερνήσεως του Σαλβαδόρ Αλιέντε και φυσικά στα καθ' ημάς μεταφράζεται ως: Λαός ενωμένος, ποτέ νικημένος! Αυτό το λαϊκό τραγούδι βγαλμένο από την ιστορική αλήθεια της πάλης των πολιτών και της κοινωνίας για την Ελευθερία και την Δημοκρατία συναντά τον Ύμνο προς την Ελευθερία του Διονυσίου Σολωμού ακριβώς και αμετακλήτως. Η Ιστορία πορεύεται δια της αποδεικτικής αλήθειας και δια των πραγματοποιηθέντων συμβάντων της. Ούτως και σήμερα γράφεται Ιστορία, αν μπορείς να διακρίνεις πέρα από το δέντρο του διχασμού και έχεις την δυνατότητα της διακρίσεως να οράς το δάσος της ενότητος, της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας. Είναι διαφορετική η σημασία του διχασμού από εκείνη της πολυφωνίας, της διατηρήσεως των διαφορετικών απόψεων επί ζητημάτων ουσίας, διότι εάν το ζήτημα είναι ανούσιον, δεν υπάρχει έδαφος αναπτύξεως διαφορετικών απόψεων και λογικών. Το γνωστό διαλεκτικό σχήμα της θέσεως και της αντιθέσεως που παράγουν την σύνθεση, νοηματοδοτείται επί ουσιαστικών θεμάτων και μόνον. "[....] Οι πραγματικές αλήθειες βασίζονται στην πείρα και εκφράζουν το περιεχόμενο( συμπεριλαμβανομένων και των νόμων) των συγκεκριμένων επιστημών. Σε αντιπαράθεση του νεοποζιτιβισμού (νεοθετικισμού) που πραγματεύεται τις αναλυτικές προτάσεις σαν γλωσσικές συμφωνίες, ο διαλεκτικός υλισμός, θεωρεί, πως όλες οι επικυρώσεις της οποιασδήποτε επιστήμης, σε τελευταία ανάλυση, είναι αιτιοκρατικές της υποκειμενικής πραγματικότητας. Η διαίρεση των προτάσεων σε αναλυτικές και συνθετικές, σχετικά, προσδιορίζει τον ρόλο τους στο σύστημα των γνώσεων[....[" ( Μ.Μ.Ρόζενταλ " Φιλοσοφικό Λεξικό" Εκδόσεις " Γνώσεις"1976,σελ.811). Η αιτιοκρατική υποκειμενική πραγματικότητα, μπορεί να αναφέρεται αφ' ενός στον κάθε πολίτη και αφ' ετέρου μέσω της διαφοροποιήσεως των πολιτών- αφού ο καθείς ενδέχεται να έχει και να ζει διαφορετική υποκειμενική πραγματικότητα-,συντίθεται η ενιαία αιτιοκρατική υποκειμενική πραγματικότητα της κοινωνίας, ας πούμε του Νεπάλ, η οποία και αυτή με την σειρά της ενδέχεται να είναι και είναι διαφορετική από εκείνη, ας πούμε της Γουατεμάλας και τοιουτοτρόπως συντίθεται και η αιτιοκρατική υποκειμενική πραγματικότητα του κόσμου όλου, η οποία αποτελεί προϊόν συνθέσεως και ουχί ενός απολύτου μονοφυσιτισμού, ομοιόμορφων υποκειμενικών αιτιοκρατιών της πραγματικότητος. Αυτή είναι η διαδικασία της συνθέσεως των απόψεων, καθώς κάθε άποψη στηρίζεται σε διαφορετικά υποκειμενικά αίτια,τα οποία διαμορφώνουν την πραγματικότητα του καθενός και κατά συνέπεια και της κάθε κοινωνίας και αυτή η σύνθεση δεν έχει καμία σχέση με την διχογνωμία και την καταστροφική για τους πολίτες και την κοινωνία διχόνοια, η οποία παράγει ρατσισμό και φασισμό. "[....] Το γνώρισμα με βάση το οποίο αναγνωρίζουμε έναν διαλεκτικό στοχασμό είναι η σύγκρουσή του με την παράσταση- εκπροσώπηση. Ένας τέτοιος στοχασμός ιχνηλατεί στο πεδίο του μη αναπαραστάσιμο-μη εκπροσωπήσιμο σημείο απ' όπου αποδεικνύεται ότι αγγίζουμε το πραγματικό[....]" ( Alain Badiou "Η πολιτική και η λογική του συμβάντος" Εκδόσεις " Πατάκη 2008, σελ.104)

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 9-12-2021

Η κυβέρνηση της ΝΔ εφαρμόζοντας και την ηλικιακή υποχρεωτικότητα, επιβάλλοντας κεφαλικό φόρο 100 ευρώ μηνιαίως σε όσους νομίμως ακολουθούν μία ελεύθερη κατοχυρωμένη σε όλες τις Δημοκρατίες επιλογή, συνεχίζει να παραδίδει μαθήματα αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς παγκοσμίως. Το τελευταίο αντιδημοκρατικό της ολίσθημα την καθιστά την μόνη κυβέρνηση που έως τώρα εφαρμόζει το συγκεκριμένο αντιλαϊκό μέτρο στην γηραιά ήπειρο, την Ευρώπη. Ακόμη και η γενέτειρα του Χίτλερ, η Αυστρία, το συγκεκριμένο μέτρο θα το εφαρμόσει από 1-2-2022. Πιστεύουμε ότι οι κυβερνήσεις της Ολλανδίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Τσεχίας, της Βουλγαρίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Πολωνίας, της Ελβετίας αλλά και των ΗΠΑ δεν ενδιαφέρονται λιγότερο από την κυβέρνηση της ΝΔ ως προς την υγεία των πολιτών τους. Ωστόσο δεν έδειξαν και δεν δείχνουν την σπουδή της ΝΔ να ασκήσουν έναν νέο ωμό οικονομικό εκβιασμό και πίεση στους πολίτες τους. Το συγκεκριμένο μάλιστα αντιδημοκρατικό μέτρο εφαρμόζεται ενώ η νέα μετάλλαξη όμικρον του ιού μελετάται και ακόμη οριστικά συμπεράσματα ως προς αυτήν δεν έχουν εξαχθεί. Οι Έλληνες πολίτες οι οποίοι υπόκεινται στην έως τώρα υποχρεωτικότητα- καθώς φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ "δείχνουν" την περαιτέρω εφαρμογή του- καλούνται να χρηματοδοτήσουν με τον κεφαλικό φόρο το ΕΣΥ. Ένα ΕΣΥ που κατέστρεψε και η ΝΔ μαζί με τα κόμματα εκείνα τα οποία εψήφισαν και εφάρμοσαν την απάνθρωπη πολιτική των Μνημονίων. Ένα ΕΣΥ το οποίο όφειλαν, εφ' όσον κόπτονται με τόσο πάθος, ζήλο, αγωνία για την υγεία των πολιτών, να το έχουν όλες οι έως τώρα κυβερνήσεις-εξ ιδρύσεως του ΕΣΥ- προστατεύσει, αναπτύξει, συντηρήσει και με αυτόν τον τρόπο να προάγουν το κοινωνικό αγαθό της υγείας στην Ελλάδα, συμβάλλοντας καθοριστικώς τοιουτοτρόπως στην ανάπτυξη της ευημερίας της Ελληνικής κοινωνίας. Ωστόσο έπραξαν το αντίθετο. Οπότε το θέμα δεν είναι που κατευθύνεται ο κεφαλικός φόρος, αλλά αυτό καθαυτό το μέτρο ως δείγμα και απόδειξη αντιδημοκρατικής πολιτικής και μάλιστα μίας πολιτικής η οποία ως προς τον χαρακτηρισμό της κράταει τα σκήπτρα και την πρωτοκαθεδρία σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνον. Προφανώς οι δημοκρατικές αντιστάσεις και οι ευαισθησίες των κυβερνήσεων των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης, είναι σθεναρότερες και ισχυρότερες από εκείνες που υπάρχουν στην κυβέρνηση της ΝΔ. Οι διαδηλώσεις χιλιάδων πολιτών στην Ευρώπη και τις τελευταίες ημέρες ήταν και είναι μία σοβαρή υπενθύμιση πως όταν βάλλονται ευθέως τα δημοκρατικά δικαιώματα και η ελευθερία της βουλήσεως των πολιτών, αυτοί αντιδρούν και προασπίζονται τον ορισμό εξ ιδίων της ζωής τους. Άλλωστε η Δημοκρατία υπάρχει κυρίως προκειμένου να προστατεύει και να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των κοινωνικών μειοψηφιών, που διαθέτουν άλλη αντίληψη και διαφορετική θεώρηση από την κυρίαρχη της πλειοψηφίας. Σε διαφορετική περίπτωση ομιλούμε για την πεμπτουσία του ολοκληρωτισμού. Στην Δημοκρατία οι μειοψηφίες δεν είναι τάγματα ξυπόλητα, καθώς οι δημοκρατικοί θεσμοί εγγυώνται τα δικαιώματα όλων των πολιτών, με τις διακηρυγμένες αρχές της Δημοκρατίας που είναι η ισότητα και η ισονομία. Με αυτόν τον τρόπο η Δημοκρατία απέχει και δεν δημιουργεί και προωθεί τον διχασμό στην κοινωνία και στους πολίτες της και αυτός είναι ο κύριος λόγος που θεωρείται το άριστον πολίτευμα. Οι κυβερνήσεις κρίνονται αφ' ενός ως προς τούτο και αφ' ετέρου από την συμβολή τους στην ευρύτερη ευημερία σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Επ'αυτών των ζητημάτων θα κριθεί στις επόμενες εθνικές εκλογές και η κυβέρνηση της ΝΔ. Όπως έδειξε και η υψηλή συμμετοχή των πολιτών στην εκλογική διαδικασία του ΚΙΝΑΛ, οι πολίτες διψούν και επιθυμούν να εκφραστούν πολιτικά και δια της ψήφου των. Επιθυμούν να ασκήσουν το ύψιστο δημοκρατικό τους δικαίωμα που είναι η ψήφος των. Μέσω αυτής θα κριθεί και η πολιτική της ΝΔ ως προς τον τρόπο αντιμετωπίσεως του ιού, καθώς η πολιτική της στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπήρχε στο προεκλογικό της πρόγραμμα, καθώς ο ιός δεν είχε εμφανιστεί. Οι πολίτες λοιπόν καλούνται να ξεπεράσουν και το ηρωικό τους στοιχείο το οποίο απέδειξαν ότι διαθέτουν εδώ και άνω των δέκα ετών, πραγματοποιώντας μία χειμερινή αυτουπέρβαση και ένεκα του πληθωρισμού στα είδη διατροφής, στην ενέργεια και σε κάθε είδους φόρο ο οποίος περιορίζει το πραγματικό τους εισόδημα. Άλλωστε όταν δεν πείθεις, επιβάλλεις. Αυτά αλλού και όχι στην όντως Δημοκρατία. "[....] Κι η συμμαχία περατώθηκε, τέλεια η συμπαιγνία. Και να'μαστε ανάμεσα στο λαό της δόξας σου σαν στην καρδιά της όρασης αγκίδα[....] Θάλασσα του γιορτασμού και της μαρμαρυγής-ιδού: Θεός ο Αδιαίρετος κυβερνά τις επαρχίες του. Κ η θάλασσα μπαίνει πασίχαρη στ' απανθρακωμένα του έρωτα πεδία[....]" ( Jaint-Jhon Perse "Ακτοσημεία [Amers]" Εκδόσεις " Ίκαρος" 2018,σελ.160).

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 2-12-2021

H εμφάνιση της νέας μετάλλαξης Ο του ιού την Παρασκευή 16-11-2021 προκάλεσε άμεσες αντιδράσεις την ίδια ημέρα στα διεθνή χρηματιστήρια. Το κλίμα στις διεθνείς αγορές διαμορφώθηκε από την πεποίθηση επερχομένων αυστηρότερων μέτρων και εγκλεισμών. Στην Αθήνα η πτώση του Γενικού Δείκτη ήταν -4,4%, ενώ αντιστοίχως στην Μαδρίτη -4,2%, στο Παρίσι -4,01%, στην Φραγκφούρτη -3,35%,στο Λονδίνο -3%, στο Τόκιο -2,55% και στο Χονγκ Κονγκ -2,67%. Οι κλάδοι των αερομεταφορών,της κρουαζιέρας και των ξενοδοχείων κατέγραψαν τις μεγαλύτερες απώλειες. Αντιθέτως άνοδο σημείωσαν οι μετοχές της Pfizer και της Moderna κατά 7% και 22% αντιστοίχως.( " Εφ.Συν" 27-28/11/2021). Στην Ελλάδα η συγκεκριμένη Παρασκευή-ως Black Friday- προσφερόταν,ένεκα των πολύ μεγάλων εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα,για μαζικές αγορές από τους καταναλωτές. Ωστόσο η κίνηση σε αυτά υπήρξε από απογοητευτική έως αρνητική. Η αγορά δεν κινήθηκε και ο εμπορικός κόσμος προσβλέπει στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Παρά τούτη την αναμονή και προσδοκία,οι πολίτες έχοντας να αντιμετωπίσουν τον Δεκέμβριο συσσωρευμένες πληρωμές προς πολλές κατευθύνσεις,πιθανόν να αναβάλουν την κάλυψη αναγκών "πολυτελείας". Η οικονομική κρίση,καθώς ο χειμώνας θα παρεύεται,συνοδευόμενη από πληθωρισμό σε βασικά είδη διατροφής,θα εμφανίζεται περισσότερο αμείλικτη. Όλο τούτο χωρίς να έχει εκτιμηθεί ακόμη δεόντως το είδος,το εύρος και η επικινδυνότητα της νέας μεταλλάξεως του ιού. Φυσικά και αγνοούμε τον τρόπο με τον οποίο ο Π.Ο.Υ. ονοματοδοτεί τις μεταλλάξεις του ιού. Το δεύτερο φωνήεν της λατινικής λέξεως nego=αποφάσκω,το ο αποτελεί σύμβολο στην Λογική που δηλώνει την μερική αποφατική κρίση( Μ.Μ.Ρόζενταλ " Φιλοσοφικό Λεξικό". Εκδόσεις " Γνώσεις" 1975,σελ.945). Με την αποφατική κρίση οδηγούμαστε στο να κατανοήσουμε ένα φαινόμενο μέσω του τι δεν είναι, μέσω των αρνητικών προσδιορισμών του τι δεν είναι και με αυτόν τον τρόπο καταλήγουμε στο συμπέρασμα του τι όντως είναι. Είναι δυνατόν η αποφατική κρίση να είναι ο τρόπος σκέψεως εκείνος μέσω του οποίου μπορούμε να διαγνώσουμε ανθρώπους,καταστάσεις,ενέργειες και εξελικτικές πορείες. Αποφατικές ή αρνητικές προτάσεις είναι εκείνες οι οποίες περιέχουν άρνηση. Γνωστή επίσης είναι και η αποφατική ή αρνητική Θεολογία,που είναι η θρησκευτική αντίληψη,η θεολογική άποψη που επιχειρεί να περιγράψει τον Θεό μέσω της αρνήσεως,να αναφερθεί στον Θεό χρησιμοποιώντας αποκλειστικά όρους που περιγράφουν το τι δεν θα μπορούσε να λεχθεί για τον Θεό. Γίνεται,δηλαδή,η απόπειρα να αποκτηθεί και να εκφραστεί γνώση για τον Θεό μέσω της περιγραφής του τι δεν είναι ο Θεός (απόφαση), παρά μέσω της περιγραφής του τι είναι ο Θεός. Η αποφατική παράδοση συνήθως ευθυγραμμίζεται με την προσέγγιση του μυστικισμού,ο οποίος επικεντρώνεται στην αυθόρμητη ή καλλιεργούμενη ατομική εμπειρία της Θεικής πραγματικότητος πέρα από την σφαίρα της συνηθισμένης αντιλήψεως,μίας εμπειρίας που συχνά δεν μεταδίδεται μέσα από τις δομές των οργανομένων θρησκειών. Η αποφατική Θεολογία είναι ο βασικός τρόπος θεολογήσεως της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Όχι βεβαίως ως άρνηση,αλλά ως αδυναμία περιγραφής του Θεού. Ούτως πσρουσιάζεται ως ά-θανατος,ά-χρονος, ά-τελεύτητος κ.λ.π. δηλαδή δεν σχετίζεται με τον θάνατο,τον χρόνο,το τέλος κ.ο.κ.(Πηγή: www.wikipedia.org). " Κεφάλαιον Ε. Ότι ουδέν των νοητών ο παντός νοητού καθ' υπεροχήν αίτιος. Αύθις δε ανιόντες λέγομεν, ως ούτε ψυχή έστιν,ούτε νους,ούτε φαντασίαν,ή δόξαν,ή λόγον,ή νόησιν έχει' ούδε λόγος εστίν,ούτε νόησις' ούδε λέγεται ούτε νοείται' ούτε αριθμός έστιν,ούτε τάξις,ούτε μέγεθος,ούτε σμικρότης,ούτε ισότης,ούτε ανισότης,ούτε ομοιότης ή ανομοιότης' ούτε έστηκεν,ούτε κινείται,ούτε ησυχίαν άγει,ούτε έχει δύναμιν,ούτε δύναμις έστιν,ούτε φως,ούτε ζη,ούτε ζωήν έστιν' ουδέ ουσία εστίν,ούτε αιών,ούτε χρόνος' ουδέ επαφή έστιν αυτής νοητή' ούτε επιστήμη,ούτε αλήθειά έστιν'ουδέ βασιλεία,ούτε σοφία,ουδέ έν,ουδέ ενότης,ουδέ θεότης,ή αγαθότης,ουδέ πνεύμα έστιν ως ημάς ειδέναι' ούτε υιότης,ούτε πατρότης,ουδέ άλλο τι των ημίν ή άλλω τινί των όντων συνεγνωσμένων' ουδέ τι των ούκ όντων,ουδέ τι των όντων εστίν,ουδέ τα όντα αυτήν γινώσκει η αυτή έστιν' ουδέ αυτή γινώσκει τα όντα η όντα εστίν' ουδέ λόγος αυτής έστιν,ούτε όνομα,ούτε γνώσις' ουδέ σκότος εστίν,ουδέ φως,ούτε πλάνη,ούτε αλήθεια' ουδέ έστιν αυτής καθόλου θέσις,ούτε αφαίρεσις' αλλά των μετ' αυτήν τας θέσεις και αφαιρέσεις ποιούντες αυτήν,ούτε τίθεμεν,ούτε αφαιρούμεν' επεί και υπέρ πάσαν θέσιν εστίν η παντελής και ενιαία των πάντων αιτία,και υπέρ πάσαν αφαίρεσιν η υπεροχή του πάντων απλώς απολελυμένου και επέκεινα των όλων" Διονυσίου Αρεοπαγίτου Τόμος Β " Περί Θείων ονομάτων. Περί Μυστικής Θεολογίσς" Εκδόσεις "Π.Πουρνάρα" 1987,σελ.252). Υ.Γ. Δημοκρατία σε γύψο.....

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 25-11-2021

Οι χιλιάδες των πολιτών οι οποίοι εκ νέου βγήκαν στους δρόμους των μεγάλων πόλεων στην Κεντρική Ευρώπη προκειμένου να διαμαρτυρηθούν ως προς τον μερικό ή και ολικό επαναλαμβανόμενο εγκλεισμό, αποδεικνύουν ότι δυστυχώς η παρουσία του ιού λειτουργεί κατασταλτικά στην προσωπική τους ελευθερία. Ο ανούσιος διχασμός ο οποίος έχει επέλθει μεταξύ των πολιτών διευκολύνει ιδιαιτέρως αφορισμούς, αποκλεισμούς, περιορισμούς, αστικά "ξερονήσια", νέες Σπιναλόγκες, στρατόπεδα και εν κατακλείδι τίποτα δεν θυμίζει πρόοδο της Ανθρωπότητος και ευημερία της Δημοκρατίας και της Κοινωνίας. Δύο έτη εκ της ενάρξεως παρουσίας του ιού και η κατάσταση φαντάζει ως μόλις αρχίζουσα και ενώ έχουν τηρηθεί και τηρούνται όλα τα επιβαλλόμενα μέτρα και πρωτόκολλα υγείας. Αίνιγμα άλυτο παραμένει η επιστροφή στην παλαιά, ομαλή κανονικότητα. Η ποικιλομορφία του τρόπου αντιμετωπίσεως αυτής της κρίσεως από χώρα σε χώρα, φανερώνει επίσης διαφορά αντιλήψεως από κυβέρνηση σε κυβέρνηση και από εξουσία σε εξουσία. Παγκοσμίως δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φαινομένου, με άμεσο επακόλουθο οι πολίτες σε όλον τον κόσμο να διαθέτουν διαφορετικό επίπεδο προσωπικών ελευθεριών και επιλογών. Άλλα μέτρα ισχύουν στην Ανατολική Ευρώπη, άλλα στην Αυστρία, διαφορετικά στην Πολωνία, στην Αυστραλία και στην Κίνα. Ως εκ τούτου δικαίως ο ανθρώπινος νους διαλογίζεται, σκέπτεται, προβληματίζεται, σταθμίζει, διερωτάται και προσπαθεί να καταλήξει σε λογικά συμπεράσματα. Ωστόσο όλοι οι άνθρωποι δεν είναι δυνατόν ούτε να σκέπτονται, ούτε να λειτουργούν και να υπάρχουν με τον ίδιο τρόπο. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα επρόκειτο για ανθρώπινες ελεύθερες οντότητες αλλά για κάτι άλλο. "[....] Όσο κι αν δεχτεί κανείς ότι η ζωή του ανθρώπου σε κοινωνικά σύνολα είναι μέρος της φύσης του, ως είδους, μία προσεκτική εξέταση του θέματος δεν μπορεί παρά να πείσει ότι μεταξύ της ανθρώπινης κοινωνίας και των συλλογικών συμβιώσεων άλλων όντων δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική ομοιότητα πέρα από το εντελώς εξωτερικό γεγονός της συμβίωσης[....]" (Δ.Γ.Τσαούση "Η κοινωνία του ανθρώπου" Εκδόσεις "Gutenberg" 1984, σελ.75). Όντως αυτή είναι μία μεγάλη αλήθεια, όπως εξ ίσου ενδιαφέρουσα είναι ως προς την εξέλιξη της κοινωνίας και το ακόλουθο απόσπασμα από το ίδιο πόνημα: "[....] Η ιδιομορφία λοιπόν της ανθρώπινης κοινωνίας δεν βρίσκεται στην εξωτερική της μορφή ή στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της συλλογικής διαβίωσης του ανθρώπου. Βρίσκεται στο γεγονός ότι η διαβίωση αυτή είναι μία σύνθετη και αέναη πράξη ατομικής και συλλογικής δημιουργίας ' εκ του μηδενός'[....]" ( σελ.77). Τα δύο τελευταία έτη υπάρχει μία νέα αφετηρία των πραγματικών δεδομένων η οποία έχει μεταβάλλει τόσο την ατομική όσο και την συλλογική δημιουργία, σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν που ευρίσκετο προ του 2020. "[....] Δεν υπάρχει απόλυτο τυχαίο, δεν υπάρχουν φαινόμενα, που να είναι τυχαία από όλες τις απόψεις και που να μην συνδέονται με την αναγκαιότητα. Το τυχαίο φαινόμενο δεν είναι απόλυτα τυχαίο, αλλά μόνον σε σχέση προς μία ορισμένη νομοτελειακή σύνδεση[....]" ( " Βασικές αρχές υλιστικής φιλοσοφίας" Εκδόσεις " Σύγχρονη Εποχή" 1977,σελ.157). Τα φαινόμενα άρα κάθε εποχής εντάσσονται, εξετάζονται και μελετώνται υπό το πρίσμα της αναγκαιότητος η οποία τα εμφανίζει, τα διατηρεί και εφ' όσον παύει αυτή να υπάρχει, τα εξαφανίζει. Η επιστήμη του Marketing αντιμετωπίζει το τυχαίο φαινόμενο με διαφορετική προσέγγιση:"[....] Η πιο εμπεριστατωμένη μέθοδος έρευνας είναι η πειραματική έρευνα. Απαιτεί την επιλογή ισοδύναμων ομάδων αντικειμένων, την έκθεσή τους σε διαφορετική μεταχείριση, τον έλεγχο των εξωτερικών μεταβλητών και την παρατήρηση, εάν οι παρατηρούμενες διαφορές στις αντιδράσεις είναι στατιστικά σημαντικές. Στο βαθμό που οι εξωτερικές μεταβλητές εξουδετερώνονται ή έστω ελέγχονται τα αποτελέσματα που παρατηρούνται μπορούν να αποδοθούν στις μεταβολές της μεταχείρισης. Ο σκοπός της πειραματικής έρευνας είναι να συλλάβει τις σχέσεις αιτίας αποτελέσματος μέσα από την εξουδετέρωση ανταγωνιστικών επεξηγήσεων των παρατηρουμένων διαφορών[....[" ( Philip Kotler "Ο Κότλερ για το Marketing" Εκδόσεις " Μαλλιάρης Παιδεία " 2001,σελ.113). " Η αναγκαιότητα" της υλιστικής φιλοσοφίας στον Kotler είναι η ανάδειξη " των σχέσεων αιτίας αποτελέσματος", καθώς προκειμένου να υπάρξει αναγκαιότητα απαιτείται να υπάρχει αιτία-ες που την δημιουργούν και που επιφέρει-ουν το αποτέλεσμα. Αναμένεται ο χειμώνας που όπως και ο προηγούμενος προβλέπεται περίπου απαράλλακτος. "[....] Ει γαρ το αυτεξούσιον εν τοις εφ'ημίν,εν τοις ουκ εφ' ημίν ού πάντως το αυτεξούσιον' προηγείται δε του αυτεξουσίου το θέλειν εν τε τοις εφ'ημίν,εν τε τοις ουκ εφ' ημίν. Και εκ μεν τοις εφ' ημίν το θελήσαι,χρείαν έχει και πόνου-ουδέν γαρ τω ενεστώτι αιώνι των εφ'ημίν δίχα πόνου τελείται-, εν δε τοις ουκ εφ'ημίν,το θελήσαι μεν διά της εφέσεως πρόσεστι,το δε πονήσαι μάταιον[....]" (Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου "Αλφαβητικά Κεφάλαια" Εκδόσεις " Ι.Μ.Σταυρονικήτα Άγιον Όρος" 2005,σελ. 270,272).