Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 30-10-2020

Το 2020 οδεύει προς το τέλος του πλήρες συνεχών πρωτόγνωρων αλλαγών.Πρωτοτυπίες δυσάρεστες αλλά και ευχάριστες έως τώρα μας έχει χαρίσει και προφανώς θα υπάρξουν και άλλες. Ζήσαμε διαφορετικούς εορτασμούς τόσο για τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης Άγιο Δημήτριο,όσο και για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Ωστόσο η θεώρηση του αρνητικού και του θετικού εξακολουθεί να είναι υποκειμενική και όχι αντικειμενική,όπως άλλωστε και η αλήθεια. Στην ίδια κατηγορία- της υποκειμενικότητας άρα και σχετικότητας- ανήκει και η απάντηση στο ερώτημα" όλα αυτά τα 'περίεργα' τα οποία συμβαίνουν μας οδηγούν όντως μπροστά;".Η απάντηση είναι διαφορετική ανάλογα με το πως βιώνει ο καθένας την νέα πραγματικότητα. Φυσικά υπάρχουν δεδομένα τα οποία αφορούν το σύνολο των πολιτών. Άλλοι πείθονται και άλλοι απειθούν. Άλλοι πιστεύουν και άλλοι όχι. Κανείς δεν φέρει καμία αποκλειστικότητα της αλήθειας,παρά μόνο της αληθοφάνειας και των φαινομένων. Ωστόσο και τα φαινόμενα δεν λένε πάντα την αλήθεια. Βέβαιον είναι ότι οι απαγορεύσεις ποτέ δεν έφεραν από μόνες τους αποτελέσματα εάν αυτές δεν συνοδεύονται από την πειθώ. Εάν δεν έπεισες δεν φταίνε οι άλλοι,λίγοι ή πολλοί δεν έχει σημασία. Επίσης ασήμαντο είναι εάν αυτοί που δεν έπεισες είναι νέοι ή όχι. Βέβαιον επίσης είναι ότι υπάρχει απαράδεκτος συνωστισμός στις αστικές συγκοινωνίες των μεγαλουπόλεων. Φυσικά δεν ευθύνονται οι πολίτες και για αυτό. Συνήθως μας πείθουν εκείνοι οι οποίοι διατηρούν εξ αρχής μία σταθερότητα στις απόψεις και στην συμπεριφορά τους. Οι αλλαγές,οι παλινδρομήσεις,οι συχνές αναθεωρήσεις,το "έτσι" και το "αλλιώς",οι αμφισημίες και οι αμφιθυμίες,δειχνουν και δημιουργούν ανασφάλεια,αβεβαιότητα και αμφισβήτηση. Όλοι οι άνθρωποι- έστω οι περισσότεροι- αισθάνονται ασφαλείς και σίγουροι όταν λειτουργούν με κανόνες οι οποίοι δεν αλλάζουν με μεγάλη συχνότητα. Το πολύπλοκο δεν έλκει- ή έστω έλκει λίγους-,αντίθετα το απλό και όχι το σύνθετο πείθει. Ίσως διότι και οι περισσότεροι δεν ασκήθηκαν στην σύνθετη σκέψη και ως εκ τούτου δεν μπορούν να έχουν μία σύνθετη συμπεριφορά. Το σύνθετο τους περισσότερους τους απωθεί και τους κουράζει αργά ή γρήγορα. Ως εκ τούτου εάν η απάντηση στο ερώτημα " πως θα εορταστούν τα Χριστούγεννα;" είναι σύνθετη πολύ απλά δεν θα πείσει τους περισσότερους.Ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν ασκηθεί τόσο στην πράξη όσο και στην θεωρία να ζουν μία σύνθετη ζωή. Υπάρχει φυσικά μεγάλη διαφορά μεταξύ σύνθετης και παρένθετης ζωής. Η παρένθετη ζωή ισχύει στους περισσότερους, καθώς έκτακτα περιστατικά θα συμβούν και θα κλειθούν να τα αντιμετωπίσουν. Ωστόσο μία σύνθετη καθημερινότητα ελάχιστοι έχουν εκπαιδευτεί να την αντιμετωπίζουν και διότι έτσι έμαθαν και διότι έτσι συνέβη. Το να ζει κανείς σύνθετες καταστάσεις και μάλιστα καθημερινά είναι μία διαδικασία την οποία ελάχιστοι έμαθαν,είτε από επιλογή,είτε διότι βρέθηκαν εντός της ακουσίως,να την αντιμετωπίζουν και ακόμη λιγότεροι να την βιώνουν με επιτυχία. Οπότε από τους πολλούς δεν δικαιούται ουδείς να ζητά-ή και να προσδοκά-πολλά. Από τους πολλούς προσδοκάς λίγα και από τους λίγους ορθώς μπορείς να αναμένεις πολλά. Απαιτήσεις λοιπόν υψηλές δεν μπορείς να έχεις από την όποια πλειοψηφία,διότι δεν την εκπαίδευσες,ούτε την άσκησες ποτέ να λειτουργεί προσδοκώντας από αυτήν πολλά. Πάντα η Ιστορία έχει αποδείξει ότι οι ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οποίοι επιτυχώς μπορούν να ανταπεξέλθουν στα "δύσκολα" όποια μορφή κι αν παρουσιάζουν ή λαμβάνουν αυτά. Οπότε με την επιβολή αποδεικνύει κανείς το αληθές των ανωτέρω λόγων.Διότι δεν θα χρειαζόταν ποτέ να επιβάλλεις το ό,τιδήποτε έαν είχες εκπαιδεύσει,ασκήσει και με την συμπεριφορά σου αυτούς τους απλούς-πολλούς πολίτες να είναι ευέλικτοι σε σύνθετες καταστάσεις. Άρα την ευθύνη την έχει εκείνος ο οποίος επιβάλλει και όχι ο πάντα υπάκουος,επί του οποίου εσύ θέλεις να επιβληθείς. Διότι βασικός παράγοντας επιτυχίας παντού και πάντα είναι εκείνος ο οποίος συμμετέχει στην δημιουργία ενός αποτελέσματος να έχει πεισθεί ως προς αυτό και με την θέλησή του,αυτοβούλως,να το επιθυμεί και να το επιδιώκει. Σε κάθε άλλη περίπτωση το μόνο βέβαιον είναι ότι με την επιβολή,έχεις ήδη αποδεχθεί την αποτυχία σου και εκείνος που αποτυγχάνει,εάν είναι υπεύθυνος και ευαίσθητος,πολύ απλά παραιτείται. "[....] Η λογική τούτου του κόσμου μόνη της είναι φέρετρο[....] Μ'αυτή τη στενότητα,τον αποκλεισμό της "φωτισμένης" αγωγής,δημιουργούνται εσωτερικές εντάσεις και πιέσεις που αναπόφευκτα θα εκραγούν[....]" ( " Το Άγιον Όρος και η παιδεία του Γένους μας" Ιερά Μονή Ιβήρων 2018,σελ.59).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου