Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 10-6-2021

Εντός ολίγου και εν μέσω της εξελίξεως του εμβολιαστικού προγράμματος επανέρχεται η μουσική στους χώρους εστίασης και η χρήση της μάσκας καθίσταται μη απαραίτητη. Επανέρχονται λοιπόν οι πολίτες-άγνωστο έως πότε- λειτουργούν και κινούνται περισσότερο ελεύθερα και με λιγότερο φόβο και τρόμο(συνηγορούν δε ως προς τούτο τα μειούμενα κρούσματα και η ύφεση του ιού). "[....] και λέγει αυτοίς' ειρήνη υμίν.πτοηθέντες δε έμβοφοι γενόμενοι εδόκουν πνεύμα θεωρείν. και είπεν αυτοίς'τι τεταραγμένοι εστέ,και διατί διαλογισμοί αναβαίνουσιν εν ταις καρδίαις υμών;[....]"(Λουκάς κδ 37-38). Στην Ανάληψη του Χριστού στην Βηθανίαν και ενώ έχει προηγηθεί η προς Εμμαούς πορεία, οι μαθητές Του στους οποίους παρουσιάζεται,πέφτουν φοβισμένοι στην θέα Του. Τι τους γεννά ο φόβος; Τους γεννά ταραχή και η ταραχή τους θολώνει τον νουν και εκ της ταραχής-προελθούσης εκ του φόβου-παράγονται λογισμοί τους οποίους δέχονται και αυτοί καταλαμβάνουν την καρδιά τους. Ο φόβος λοιπόν τους ρίχνει στο έδαφος,τους δημιουργεί ταραχή και τους παράγει κατά συνέπειαν λογισμούς απότοκους και συναφείς του φόβου και της ταραχής-ταραχή η οποία άπτεται του τρόμου και της συγχύσεως-όπως είναι φυσικό. Ωστόσο ο άνθρωπος"[....] Ζει στην ανεμελιά του αργόσχολου,κι όμως πληρώνει στην ακριβότερη τιμή τον εύκαιρο χρόνο,κάθε στιγμή της ζωής του' και το παραμικρό το κάνει μόνο δυνάμει του παραλόγου. Μόλα ταύτα-κι είναι να τρελλαίνεται κανείς[....]- ο άνθρωπος αυτός επετέλεσε και επιτελεί κάθε στιγμή την κίνηση του απείρου[....]ωστόσο,γεύεται το πεπερασμένο με την πληρότητα εκείνου που ποτέ δεν γνώρισε τίποτα πιο υψηλό' παραμένει ανεπηρέαστος από τα ίχνη που αφήνουν η ανησυχία και ο φόβος'το χαίρεται με τέτοια βεβαιότητα,ώστε να φαίνεται πως από τον πεπερασμένο τούτο κόσμο πιο σίγουρο δεν υπάρχει. Κι όμως ολόκληρη η εικόνα του κόσμου που χτίζει,είναι μία καινούργια δημιουργία δυνάμει του παραλόγου[....]" ( S.Kierkegaard "Φόβος και τρόμος" Εκδόσεις " Νεφέλη" 1980,σελ.66-67). Διότι αφού ο Ιησούς γευματίζει με τους μαθητές Του"ιχθύος οπτού μέρος και από μελισσίου κηρίου" τους φανερώνει την αλήθεια:" ούτοι οι λόγοι ούς ελάλησα προς υμάς έτι ών σύν υμίν,ότι δεί πληρωθήναι πάντα τα γεγραμμένα εν τω νόμω Μωυσέως και προφήταις και ψαλμοίς περί εμού. τότε διήνοιξεν αυτών τον νούν του συνιέναι τας γραφάς"(Λουκάς κδ 44-46). Ως να τους λέγει ο Κύριος: Τι φοβάστε και κυριαρχείται η καρδιά σας από λογισμούς τρόμου και συγχύσεως,αφού και σας τα είπα και είναι γραμμένα. Ανοίγει λοιπόν ο Ιησούς τον σκοτεισμένον νουν τους και κατανοούν όλα όσα έχουν γραφεί και προαναγγέλουν τα πάθη και την Ανάστασή Του. Ωστόσο και πάλι:"[....] Όμως το να μπορεί κάποιος να πέφτει με τέτοιο τρόπο που το ίδιο δευτερόλεπτο να φαίνεται σα να στέκεται,και συνάμα να περπατά,να μετατρέπει σε βάδισμα το άλμα στη ζωή,να εκφράζει την υπέρτατη έξαρση με πεζοπορία,ιδού κάτι που μόνο ο ιππότης της πίστης μπορεί να κάνει,ιδού το μοναδικό θαύμα[....] Γι'αυτό χρειάζεται πάθος. Κάθε κίνηση του απείρου συντελείται μέσω του πάθους και κανένας στοχασμός δεν παράγει κίνηση[....]" ( S. Kierkegaard"Φόβος και τρόμος" Εκδόσεις "Νεφέλη" 1980 σελ.67-68-69). Εντός λοιπόν της πορείας των Παθών επέρχεται η Ανάσταση και η Ανάληψη η οποία παράγει την Μία αναχώρηση και την Μία Ζωή που ήταν,είναι και παραμένει αενάως ευλογία ως: " και επάρας τας χείρας αυτού ευλόγησον αυτούς. και εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ' αυτών και ανεφέρετο εις τον ουρανόν" (Λουκάς κδ 50-51). Ο αναληφθείς εις τα Άνω παρέχει την ευλογία Του εις τους εδώ παραμένοντας και δι' αυτής ενώ φεύγει παραμένει,οπότε διαλύεται και ο φόβος και ο τρόμος. Και ενώ διαχωρίζεται εξ αυτών η ενότης παραμένει:" [....] Αυτή η ενότητα έχει την πραγματική της βάση στο ιδιαίτερο γεγονός-Χριστός που καλύπτει αυτό το τμήμα. Ο Χριστός κυβερνά τα πάντα στον ουρανό και στη γη. Το διαστηματικό κέντρο αυτής της κυριαρχίας είναι η Εκκλησία που συνιστά το Σώμα του πάνω στη γη[....]" ( Oscar Cullman " Χριστός και Χρόνος" Κέντρο Βιβλικών Μελετών " Άρτος Ζωής" 1997,σελ. 151). Εντός λοιοόν αυτού του κλίματος,του περιορισμού του φόβου και του τρόμου-έστω και προσωρινώς τώρα- μπορούμε μετά την Ανάσταση να ζήσουμε και την προσωπική μας Ανάληψη,να ανοίξουμε το μυαλό μας και να μπορέσουμε να διαβάσουμε και να βιώσουμε τα κείμενα και όταν τούτο μπορέσουμε και εν ευλογία τα χωνέψουμε,τότε επανέρχεται το αρχετυπικόν,απλόν και απέριττον συνιέναι. "ΜΟΡΦΗ ΚΑΤΑΠΛΗΞΕΩΣ Οι άρρωστοι ξεχωρίζουν αναμεταξύ τους οι υγιείς είναι ίδιοι' περνώντας απ'το γέλιο γνωρίζω αλάνθαστα και τους μεν και τους δε' τείνω την άπνοια του νου με λευκότητα οι δυστυχείς διαφέρουν η ευτυχία είναι μία" (Νίκος Καρούζος" Τα Ποιήματα Β' 1979-1991) Εκδόσεις "Ίκαρος" 2001,σελ 385)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου