Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 28-11-2019


Πληθαίνουν τα τελευταία έτη οι ξενόφερτες δυτι- κότροπες μιμήσεις και στην χώρα μας. Όπως στις Η.Π.Α., τα τελευταία έτη συνηθίσαμε τα ακραία καιρικά φαινόμενα να τα ονοματίζουμε με αλφαβητική σειρά από την αρχή έως το τέλος του έτους. Εδώ αποφασίσαμε να χρησιμοποιού- με ονόματα από την Ελληνική μυθολογία, με πλέον πρόσφατο παράδειγμα την κακοκαιρία "Γη- ρυόνης". Η "Black Friday" των Η.Π.Α., καθ' ημάς "Μαύρη Πα- ρασκευή", άρτι αφιχθείσα εκ Δυ- σμών εφέτος είναι η 29-11-2019, η οποία άμοιρη Παρασκευή, η συγκεκριμένη, αποτελεί κατα- ναλωτικό ντελίριο του έτους και κολοφώνα της αποθεώσεως της ψυχωτικής μανιοκαταναλώσεως, με θεμιτό δέλεαρ τις πολύ χαμη- λές-καλές τιμές, κυρίως σε επώ- νυμα προιόντα (brands leaders). Φυσικά και είμαστε υπέρ της τονώσεως της αγοράς, ωστόσο βέβαιον είναι ότι θα μπορούσα- με να επιλέξουμε διαφορετική ονομαστική προσέγγιση, τέτοια η οποία να συνάδει με την δική μας ιστορία. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες αναφορές οι εμπορικές "λευκές νύχτες" συνοδεύονται και από τοπικά έθιμα όπως αυτό του " Πουρπούρη", το οποίο θα αναβι- ώσει ο Σύλλογος Μανδριτσιωτών Θρακιωτών Θέρμης, μαζί με τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Διδυμοτείχου "Τα δίδυμα τείχη", την 7-12-2019, στην διοργάνωση από την ΕΕΕΘ της "λευκής νύ- χτας". Το έθιμο αυτό το έφεραν οι πρόσφυγες από την Μακρά Γέφυρα της Ανατολικής Θράκης. Πρώτη φορά ένα παραδοσιακό Θρακιώτικο έθιμο θα παρουσια- στεί εκτός Θράκης. Ίσως αυτός να είναι ένας τρόπος περισσότερο συμβατός με τον τρόπο σκέψης και δράσης της καθ' ημάς Ανα- τολής και να αποτελεί έμπρακτη αντίσταση και ανατροπή σε ξε- νόφερτες απομιμήσεις. Είναι δυνατόν να συμπράξουν πολιτι- σμός και κατανάλωση με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε και η εμπορι- κή τοπική κίνηση να τονωθεί και η πολιτιστική μας κληρονομιά και παράδοση να προβληθεί, να αναβιώσει και να συντηρηθεί στο πέρασμα των αιώνων. Πόσο πολύ άλλωστε θα βοηθούσε μία πνευματική πατερική θεώ- ρηση και οπτική στην αντιμετώ- πιση της καθημερινότητας μας, εάν όντως υπήρχε μία τέτοια παιδεία, την οποία θα παρείχε η εκπαίδευση. Δεν είναι μόνον οι παλαιοί πατέρες της Εκκλησίας, οι Άγιοι μας, οι οποίοι μπορούν να δώσουν λύση και προοπτική στις μεγάλες και μικρές δοκιμα- σίες, τις οποίες καλούμαστε κα- θημερινά να αντιμετωπίσουμε. Είναι κυρίως αυτή η συνέχεια της πατερικής μας παραδόσεως, η οποία εκφράζεται και σήμερα από τους σύγχρονους Αγίους της Ορθοδοξίας. Όντως είναι δύσκολο να επιλέ- ξεις μέσα από τον πλούτο τον πνευματικό , τον οποίο ως βι- ωματική τους εμπειρία και θε- ώρηση εξέφρασαν οι σύγχρονοι πατέρες. Είναι τόσο μεγάλο το πνευματικό τους έργο, που ου- σιαστικά και οντολογικά δεν αφήνει αναπάντητο κανένα ερώτημα, κανένα άλυτο λογικό αιώρημα, κανένα ανέπαφο πρό- βλημα του σύγχρονου ανθρώπου και τώρα και μετά. Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσο- καλυβίτης σχετικά αναφέρει: "Δεν υπάρχει δυσκολία που δεν έχει λύση εν τω Χριστώ. Δώσου στον Χριστό και Εκείνος θα βρει λύση. Μη φοβάσαι τις δυσκολί- ες". Παλεύουμε να δώσουμε με κάθε τρόπο και θυσία τις δικές μας λύσεις κατά το πως θεωρού- με αυτές σωστές σε εμάς, ωστό- σο ο Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης αναφέρει: 'Μην πιστεύεις στον λογισμό σου, ούτε αν σου λέει ότι είσαι χάλια, ούτε αν σου λέει ότι είσαι άγιος.(Λόγοι Γ' 42). Πιστεύουμε τις περισσότερες φορές ότι εμείς έχουμε δίκαιο, ότι ο δικός μας λογισμός είναι ο σωστός. Δεν είναι πάντα έτσι. Έρχεται επίσης ο Άγιος Ιάκωβος ο εν Ευβοία απολύτως εντός του ανατρεπτικού και επαναστατι- κού Ορθοδόξου πνεύματος και τα διαλύει περίπου όλα: "Οσά- κις αντιμετωπίζεις δοκιμασί- ες, πειρασμούς και θλίψεις, να προσεύχεσαι υπέρ των πειρα- ζόντων, υπέρ των διωκτών, να τους συγχωρείς και να υπομένεις τον πειρασμό". Μεγάλοι παιδα- γωγοί, πρακτικοί και πνευματι- κοί οι σύγχρονοι Άγιοι Πατερές της Εκκλησίας μας, εάν κανείς τους πλησιάσει και εντρυφήσει σε αυτούς. Ο Όσιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώ- της ήταν μοναχός και γεννή- θηκε στην Αίγυπτο το 370 μ.Χ. και εκοιμήθη το 449 μ.Χ. στο Πηλούσιον εξ ου και Πηλουσιώ- της, όπου ασκήτευσε και υπήρ- ξε ηγούμενος μονής στην περιο- χή. Είπε:" H υπευθυνότητα της εξουσίας, εάν δεν συμβαδίζει με την πραότητα και δεν ακμά- ζει μαζί της η καταδεκτικότητα, είναι μάλλον σκληρότητα και αγριότητα" Δίπλα σε τούτο τον Άγιο πρέπει να εντρυφήσουν οι κυνηγοί καπνιστών και καταλη- ψιών. "[....] Επειδή οι αρχαίοι είναι αληθινοί, όσο απομακρύνονται μας πλησιάζουν. Όσο περισσότε- ρο απέχομε χρονικά απ' αυτούς, τόσο πιο καθαρά διακρίνομε το έργο τους και συνειδητοποιούμε την οφειλή μας[....] Οι απεικο- νίσεις των αρχαίων φιλοσόφων παρουσιάζονται στους νάρθηκες των ναών κατά το μέσο της δευ- τέρας μετά Χριστόν χιλιετίας" (Αρχιμανδρίτης Βασίλειος Προ- ηγούμενος Ι.Μ. Ιβήρων "Φως Χριστού φαίνει πάσι" Εκδόσεις Ι. Μ. Ιβήρων 2002, σελ 83)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου