Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 15-6-2023

Στην εποχή μας άλλοι εμπνέονται από τις αφί- ξεις των τουριστών με κρουαζιερόπλοια στα λι- μάνια της Ελλάδας και τους υπο- δέχονται με συρτάκι και δωρεάν διανομή κουλουριών. Από μόνη της αυτή η εικόνα παραπέμπει σε ήθη και έθιμα άλλων λαών. Ως ιθαγενείς Έλληνες "πανηγυρί- ζουν" την έλευση περιστασιακών αντιαναπτυξιακών πιθανών ει- σοδημάτων. Άλλοι πάλι θεωρούν φυσιολογικό στα νησιά να στε- ρούνται κατοικίας το ιατρικό και το εκπαιδευτικό προσωπικό,ένε- κα του γεγονότος ότι οι μόνιμοι κάτοικοι αυτών,προορίζουν προς ενοικίαση στους τουρίστες τα όποια καταλύματα διαθέτουν,ε- πιλέγοντας να εμπνευστούν και πάλι από την περιστασιακη αντι- αναπτυξιακή οικονομική αιμοδο- σία,θεωρώντας την υγεία και την εκπαίδευση δευτερεύοντα θέμα- τα στον τόπο που κατοικούν. Τα δύο συγκεκριμένα πραγματικά παραδείγματα αποδεικνύουν την αλλοτρίωση των σύγχρονων Ελλήνων σε σχέση με τον τρόπο σκέψης και δράσης της κσθ'ημάς Ανατολής. Ωστόσο δεν έχει και καμία σχέση με τον καθαρό δυτι- κό ορθολογισμό και παραπέμπει στην φεουδαρχική κοινωνία. Η έμπνευση σε μία κοινωνία αποτελεί συνακόλουθο και από- τοκο των εκάστοτε κοινωνικών αποδεκτών προτύπων. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνος λοιπόν αποτελεί πλέον κοινωνικά απο- δεκτό γεγονός στα νησιά - και όχι μόνον σε αυτά,αλλά και σε ηπειρωτικούς τουριστικούς προορισμούς- να μην υπάρχουν ασθενοφόρα,νοσοκομεία,απα- ραίτητο ιατρικό και νοσηλευ- τικό προσωπικό. Ένα γεγονός καθίσταται κοινωνικά αποδεκτό όταν οι πολίτες το δέχονται άνευ αντιδράσεων. Η απάνθρωπη πολιτική των Μνημονίων εξα- θλίωσε την Δημόσια Υγεία και η κατάσταση που επικρατεί σε αυτήν και πάλι παραπέμπει σε φεουδαρχικές κοινωνίες,περί- που στις αρχές της βιομηχανικής επανάστασης στην Δύση. Το να πεθαίνουν άνθρωποι σήμερα αναμένοντας επί ώρες το ασθε- νοφόρο ή ένεκα της ελλείψεως ιατρικής περιθάλψεως ή ακόμη και να μεταφέρονται με αυτο- σχέδια αγροτικά ή Ι.Χ ασθενο- φόρα,δεν είναι απλώς παρακμή του συστήματος,είναι ουσιαστι- κά απαξία και ευτελισμός της ανθρώπινης ζωής στην Ελλά- δα,γεγονός που διαπιστώνεται και σε τραγωδίες ένεκα ελλείψε- ως στοιχειωδών υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ένεκα φυσικών φαινομένων στα οποία ο κρατικός μηχανισμός δεν λει- τουργεί οργανωμένα,προληπτι- κώς και αποτρεπτικώς. Το ιλαρο- τραγικόν στοιχείο της σύγχρονης Ελλάδας αναδύεται και εντός του προιόντος που καλείται του- ρισμός,καθώς τα τουριστικά θέρετρα υπάρχουν,λειτουργούν και προτεραιοποιούν όχι τις το- πικές υποδομές σε τομείς όπως η υγεία και η εκπαίδευση,αλλά τις κάθε είδους σοβαρές ή και ασόβαρες παροχές προς τους αλλοδαπούς,στους οποίους δια- νέμουν αφειδώς "γή και ύδωρ". Το συγκεκριμένο Ελληνικό πα- ράδοξο μοντέλο της τουριστικής αξιοποίησεως είναι νοσηρό και άνευ προοπτικής. Υπάρχουν άραγε πολιτικά ελι- κόπτερα παντός καιρού που μπορούν ειδικώς τον χειμώνα να μεταφέρουν ασθενείς από τα νησιά και σε συνθήκες με 10-11 μποφόρ και με κακοκαι- ρία; Το αυτονόητο πλέον πε- ριθωριοποιείται και στην θέση του παρουσιάζεται ως λύση ένα αμφιλεγόμενο και αδόκιμο,στην λογική,ενδεχόμενο. Το αυτονόη- το και το καθήκον της Πολιτείας απέναντι στους πολίτες τούτης της χώρας είναι να υπάρχει ένα αποτελεσματικό Ε.Σ.Υ. παντού και ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές που να ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες να χάσει,ένεκα ασθενείας ή ατυχήματος,την ζωή του ο κάθε πολίτης. Φαινό- μενα αντίστοιχα της ανυπαρξί- ας αποτελεσματικής Δημόσιας Υγείας παρατηρούνται και στα μεγάλα αστικά κέντρα,λόγω ελλείψεως ασθενοφόρων,υλικο- τεχνικών υποδομών,αλλά και προσωπικού. Όταν οι πολίτες μίας χώρας ιε- ραρχούν τις επιλογές στην κα- θημερινή τους ζωή με βάση την άνω των δέκα ετών μία ενιαία κυβερνητική πολιτική,που καθι- έρωσε την Υγεία ως μη απαραί- τητο αγαθό,όταν τους εξασκούν να ζουν με κάθε είδους οικονομι- κά "κουπόνια" και αποδέχονται αυτό το status των ψυχίων,τότε το μέλλον φανερώνεται δυσοί- ωνο. Ωστόσο οι πολίτες κάνουν τις επιλογές τους με βάση την βούλησή τους,που από στρεβλή καθίσταται ορθή. Οπότε εκ του αποτελέσματος ο καθείς λαμβά- νει αυτό που πραγματικά επιθυ- μεί. "ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡ- ΒΑΡΟΥΣ -Τι περιμένουμε στην αγορά συ- ναθροισμένοι; Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα. -Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μιά τέτοια απραξία; Τι κάθονται οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε; Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα. Τι νόμους πιά θα κάμουν οι Συ- γκλητικοί; Οι βάρβαροι θα έλθουν να νο- μοθετήσουν.[....]" (Κ.Π.Κα- βάφης " Ποιήματα 1896-1918" Τόμος Α'. Εκδόσεις "Ίκαρος" 1978,σελ.107)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου