Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 16-4-2020


Στην γείτονα Βουλγαρία οι Ιεροί Ναοί παρέμειναν ανοιχτοί για τους πιστούς τόσο την Κυριακή των Βαίων,όσο και την Κυριακή του Πάσχα. Στην Γεωργία λειτουργούν λαμβάνοντας οι πιστοί τα γνωστά μέτρα ασφαλείας. Στην Ρωσία προτείνεται στους πιστούς να παραμείνουν στις οικείες τους κατά την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας και την Κυριακή του Πάσχα,έχοντας ήδη βρεθεί 18 κληρικοί θετικοί στον ιό. Εδώ τίθενται εν τοις πράγμασι πολλά θεολογικά ερωτήματα τα οποία δεν αφορούν την Πολιτεία,αλλά την Ιεραρχία της Εκκλησίας. Κατά πόσο υπάρχει όντως Θεία Λειτουργία χωρίς ποίμνιο και χωρίς μετοχή αυτού στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας; Μία εκκλησία χωρίς εκκλησίασμα παραμένει Εκκλησία; Ορθότερο θα ήταν πιστεύουμε να ειπωθεί πραγματικά αυτό το οποίο συμβαίνει. Το διάστημα αυτό τελείται επί της ουσίας αναστολή της Εκκλησίας. Δεν υπάρχει Εκκλησία. Με εξαίρεση το 1998(βγήκα Σάββατο του Λαζάρου) και το 2000(βγηκα Μεγάλο Σάββατο),από το 1993 την Μεγάλη Εβδομάδα,την Ανάσταση και μέρος της Διακαινησίμου Εβδομάδος το βιώνω στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα στην Ιερά Μονή Ιβήρων. Το 2020 η Παναγία προστάτευσε το Άγιον Όρος και αμέσως μετά το κλείσιμο των συνόρων,οι βροχές προκάλεσαν μεγάλες καταστροφές στο οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα για έξι μήνες να κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Έχουν μ'αυτόν τον τρόπο οι μοναχοί την ευκαιρία-χωρίς κόσμο- να ασχοληθούν περισσότερο με τα πνευματικά τους καθήκοντα εντός της ησυχίας και αυτό είναι πολύ καλό. Η Ανάσταση του Θεανθρώπου πέραν όλων των άλλων είναι το μήνυμα Αγάπης του Κυρίου προς τον σύμπαντα κόσμο ορατό και αόρατο. Είναι μία καύσις καρδίας προς όλους: "[....] Και τι εστί καρδία ελεήμων; Και είπε Καύσις καρδίας υπέρ πάσης της κτίσεως,υπέρ των ανθρώπων και των ορνέων και των ζώων και των δαιμόνων,και υπέρ παντός κτίσματος και εκ της μνήμης αυτών και της θεωρίας αυτών ρέουσιν οι οφθαλμοί αυτού δάκρυα[....]" ( Ισαάκ Σύρου Λόγος ΠΑ" Περί διαφοράς αρετών και περί τελειότητος παντός δρόμου."). Ακόμη και τους δαίμονες αγαπά και θρηνεί γι' αυτούς η ανατρεπτικά αγαπητική Ορθόδοξη παράδοση. Στο Μικρό Απόδειπνο γίνεται Δέησις " Υπέρ των μισούντων και αγαπόντων ημάς." Η Αγάπη του Θεανθρώπου αγκάλιασε τους πρώτους και παρακάλεσε τον Πατέρα για τους σταυρωτές Του και για τον όχλο.Αγαπάμε και αυτούς που μας μισούν. Εάν πιστεύεις ασπάζεσαι τον Λουκά:" αλλά και αι τρίχες της κεφαλής υμών πάσαι ηρίθμηνται,μη ουν φοβείσθε'πολλών στρουθίων διαφέρετε"(Λουκάς ΙΒ,7). Ο κοσμικός άνθρωπος πως άραγε ορίζεται και τι άραγε σημαίνει η Ευαγγελική ρήση;" Ει ο κόσμος υμάς μισεί,γινώσκετε οτί εμέ πρώτου υμών μεμίσηκεν ει εκ του κόσμου ήτε,ο κόσμος αν το ίδιον εφίλει' ότι εκ του κόσμου ουκ εστέ,αλλά εγώ εξελεξάμην υμάς εκ του κόσμου,δια τούτο μισεί υμάς ο κόσμος"(Ιωάννης ΙΕ 18-19). Ένας ιεράρχης πιστεύω είναι σε θέση να ερμηνεύσει τούτο το χωρίο,αλλά σήμερα και όχι αύριο. Διότι δεν συμβαίνει σήμερα το εξής ακόλουθο,το οποίο αφορά ασθενείς και υγιείς,όσους πιστεύουν και επιθυμούν: " ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα εν εμοί μένει,καγώ εν αυτώ" (Ιωάννης ΣΤ 56). Επίσης χρήζει ερμηνείας το συγκεκριμένο εδάφιο. Κάποιος ιεράρχης φαντάζομαι μπορεί να το ερμηνεύσει. Ας το κάνει σήμερα και όχι αύριο. Επίσης ερμηνείας χρήζουν και τα ακόλουθα Ευαγγελικά εδάφια και ως προς την απόδοση αυτής οι προηγούμενες παροτρύνσεις ισχύουν και ως προς αυτά. Σήμερα όμως και όχι αύριο."Εγερθήσεται έθνος επί έθνος και βασιλεία επί βασιλείαν,και έσονται λιμοί και λοιμοί και σεισμοί κατά τόπους[....]και τότε σκανδαλισθήσονται πολλοί και αλλήλους παραδώσουσι και μισήσουσιν αλλήλους[....] και δια το πληθυνθήναι την ανομίαν ψυγήσεται η αγάπη των πολλών,ο δε υπομείνας εις τέλος ούτος σωθήσεται" ( Ματθαίος ΚΔ 7,10,12-13). Διότι υπακούμε στον Ευαγγελιστή,ωστόσο αδυνατούμε να τον ερμηνεύσουμε,οπότε ισχύουν τα ίδια και ως προς το ακόλουθο εδάφιο. Σήμερα όμως και όχι αύριο:"ερευνάτε τας γραφάς,ότι υμείς δοκείτε εν αυταίς ζωήν αιώνιον έχειν' και εκείναι εισίν αι μαρτυρούσαι περί εμού" ( Ιωάννης Ε 39). Όντως η Μεγάλη Εβδομάδα και η Ανάσταση του 2020 είναι πρωτόγνωρη και ελπίζουμε ανεπανάληπτη. Βιώνουμε την Αγάπη προς όλους του Ιησού Χριστού με τον τρόπο που Εκείνος επέτρεψε να συμβεί,χωρίζοντας το ποίμνιο από τους ποιμενάρχες του. Όλα γίνονται για καλό. Στο θέλημα Αυτού υπακούουμε και μόνον σε Αυτού και όχι στο δικό μας. Υ.Γ.1Ορθώς η κυβέρνηση "θυμήθηκε" έστω και αργά τους μακροχρόνιους ανέργους και τους ενισχύει οικονομικά. Υ.Γ.2Δεδομένο είναι ότι δεν πιστεύουμε στην τύχη. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου