Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 19-9-2019

Στην Ισλανδία μία ομά-
δα Ασιατών τουριστών
επισκέπτεται το φαράγ-
γι Έλντγκια, διάσημο
παγκοσμίως καθώς δημιουργή-
θηκε από τις εκρήξεις των εκεί
ηφαιστείων. Στην επιστροφή δι-
απιστώνεται ότι μία τουρίστρια
απουσιάζει. Ο αρχηγός της ομά-
δας ειδοποιεί την αστυνομία,
δίνει την περιγραφή της και
ξεκινά η αναζήτησή της από πε-
νήντα ανθρώπους με στόχο τον
εντοπισμό της. Ταυτοχρόνως η
είδηση αναπαράγεται διαδυκτι-
ακά και στα ΜΜΕ. Κατά την δι-
άρκεια των ερευνών μία από τις
τουρίστριες, η οποία συμμετείχε
στις έρευνες, διαπιστώνει ότι η
αναζήτηση αφορά την ίδια και
ενημερώνει την αστυνομία. Η
αναστάτωση λαμβάνει τέλος. Η
εν λόγω τουρίστρια είχε αλλάξει
ρούχα κατά την διαδρομή στο
φαράγγι και όταν επέστρεψαν
δεν αντιλήφθηκε ότι η αναζήτη-
ση αφορούσε την ίδια. Κανείς
δεν την αναγνώρισε και η ίδια
συμμετείχε ενεργώς στην ανα-
ζήτηση η οποία αφορούσε τον
εντοπισμό του χαμένου της εαυ-
τού. ( Πηγή: Gazzetta.gr)
Το να συμμετάσχεις στην αναζή-
τηση του χαμένου σου εαυτού,
αγνοώντας ότι αυτόν ψάχνεις,
αποτελεί κορυφαία είδηση ή
τουλάχιστον αυτό φαίνεται σε
πρώτη ανάγνωση. Αυτό καθαυ-
τό το γεγονός μπορεί να φαί-
νεται ασυνήθιστο, απίστευτο ή
ακόμη και παράλογο, ωστόσο
είναι πολύ πιθανόν ούτε τόσο
παράλογο να είναι, ούτε τόσο
ασυνήθιστο. Ασυνειδήτως και
υποσυνειδήτως ενδέχεται πολ-
λές φορές εν αγνοία μας- και εν
γνώση μας ίσως κάποιες φορές-
να συμμετάσχουμε σε έρευνες
προκειμένου να εντοπίσουμε
έναν χαμένο εαυτό, τον οποίο
φυσικά και δεν πιστεύουμε ότι
είναι ο δικός μας, θεωρώντας
ότι αφορά άλλο πρόσωπο, ενώ
αυτό το άλλο πρόσωπο είμα-
στε εμείς και τούτο το γεγονός
μπορεί στο τέλος να το αντιλη-
φθούμε- όπως συνέβη με την
τουρίστρια-, άλλες πάλι φορές
ενδέχεται να συνεχίζουμε τις
έρευνες πιστεύοντας ότι άλλον
αναζητούμε.
Πολλές φορές ασχολούμαστε και
ερευνούμε τους άλλους (φίλους,
άγνωστους, συγγενείς, συνερ-
γάτες), τον τρόπο με τον οποίο
σκέφτονται, τα πρότυπά τους,
τον τρόπο ζωής τους, από που
έρχονται και που πάνε, τις συν-
θήκες ζωής τους, τους στόχους
και τα ενδιαφέροντά τους, τις
αξίες και τα ιδανικά τους.
Αυτή η αναζήτηση και η έρευνα
του άλλου, γίνεται επί της ουσί-
ας με βάση τα δικά μας κριτήρια
και κλίμακες αξιολόγησης. Τις
περισσότερες φορές προσπα-
θούμε να ερμηνεύσουμε τους άλ-
λους τους οποίους αναζητούμε
και ψάχνουμε καθοδηγούμενοι
από τον δικό μας τρόπο ζωής,
τα δικά μας πρότυπα, τρόπο
σκέψης και συμπεριφοράς και
εκεί σε αυτό το σημείο αποτυγ-
χάνουμε να εντοπίσουμε εκείνο
το οποίο χάθηκε, καθώς τούτη η
αναζήτηση και το ψάξιμο αφορά
τον δικό μας κόσμο και εαυτό
και όχι πραγματικά τον άλλον.
Η αναζήτηση τούτη, εφόσον δεν
κατανοούμε ότι μέσω του άλλου
εμάς προσπαθούμε να ανιχνεύ-
σουμε και να βρούμε, ενδέχεται
να καταστεί ατέρμονη, ατελέ-
σφορη, κουραστική και αναπο-
τελεσματική. Μία αναζήτηση η
οποία εν τέλει ποτέ μπορεί να
μην τερματιστεί, καθώς από τον
έναν αναζητούμενο τον οποίο
δεν βρίσκουμε ποτέ, οδηγούμε-
θα σε άλλη αναζήτηση και ξανά
σε νέα αναζήτηση κ.ο.κ Εάν συ-
νειδητοποιήσουμε ότι μέσω της
αναζήτησης του άλλου αναζη-
τούμε σπέρματα και κομμάτια
του δικού μας χαμένου εαυτού,
τότε όταν και όπου τα συναντή-
σουμε, τα βρούμε και τα εντοπί-
σουμε, εκεί και σταματάμε. Η
αναζήτηση τερματίζεται προσω-
ρινώς ή και τελεσιδίκως ενίοτε.
Ο υποκειμενικός παράγοντας
είναι καθοριστικός σε κάθε ανα-
ζήτηση, όπως και η αναγνώριση
εκ μέρους ημών των κομματιών
εκείνων τα οποία συνθέτουν και
δημιουργούν τον δικό μας εαυτό
εντός της αναζήτησης του άλ-
λου, τον οποίο υπάρχει σοβα-
ρό ενδεχόμενο και ποτέ να μην
τον βρούμε ως τέλεια και πλήρη
αναγνώρισή του. Σε μία τέτοια
περίπτωση η αναζήτηση μπορεί
και να καταστεί ένας ατέρμων
μάταιος σκοπός άνευ περιεχο-
μένου και ουσίας.
"ΧΑΡΜΟΣΥΝΟ ΛΑΒΔΑΝΟ
[....] τρελόσωστος [....]
Όταν ξεμέθαγα τις αλκοολικές
βελόνες απ' τα τρυπήματα
η ψυχανάλυση του άγιου μαδού-
σε τη λάμψη του καθρέπτη[....]
κι αποπλέει το σώμα σου[....]
στα θηλυκά ερείπια του Ηρώδει-
ου[....]" ( Νίκος Καρούζος "Τα
ποιήματα Β 1979-1991" Β έκδοση
"Ίκαρος" 2001 σελ. 303)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου