Πέμπτη 13 Απριλίου 2023

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 13-4-2023

Η Μεγάλη Εβδομάδα έρ- χεται και διαλύει τα πάντα,τα αφανίζει και τα ανασυνθέτει εν και- νώ. Το πλέον ποταπό και νοσηρό "πολιτικό" προεκλογικό κλίμα των τελευταίων ετών απάδει της Εβδομάδος των Παθών του Υιού του Ανθρώπου και της ενδόξου Αναστάσεως Του που καταρ- γεί τον θάνατο ως τετελεσμένο γεγονός. Η ίδια η κατάπτωση των θεσμών του κράτους,εδώ και αλλαχού,αναδεικνύει το έωλον,το φθαρτόν και το ιλα- ροτραγικόν στοιχείο της κοσμι- κής εξουσίας. Που εντοπίζεται τελικώς η οντολογική εξουσία αυτού του κόσμου ορατού και αοράτου; Το μάταιον, το προ- σωρινόν, το όντως ανυπόστατον και φαιδρόν της κάθε είδους κοσμικής εξουσίας,που παράγει αλαζονεία,έπαρση και υποκρι- σία, διαλύεται μπροστά στην ισχύ και την δύναμη της πορείας προς τον Γολγοθά,την Σταύρω- ση και την Ανάσταση Του Υιού της Αγίας Τριάδος,από άφατη Αγάπη προς τον Άνθρωπο.Τούτη η πορεία προσφοράς διδάσκει στο Αυτεξούσιον της Ελευθερίας του Ανθρώπου. Ο όχλος από τα ωσαννά καταλήγει στο σταύρω- σον Αυτόν. Εκείνοι που Τον υπο- δέχθηκαν ως Μεσσία,οι ίδιοι,ως λαική ετυμηγορία,Τον καταδι- κάζει εντός ελαχίστων ημερών. Η εξουσία,ως συνήθως,αρχι- κώς,νίπτει τας χείρας της,αμέ- σως μετά Τον ραπίζει,Τον χλευ- άζει,Τον εμπαίζει,Τον ποτίζει με όξος και χολή και εν τέλει Τον Σταυρώνει εν μέσω δύο κακούρ- γων. Ο ένας Τον βλασφημεί,ο άλλος μετανοεί και εισέρχεται πρώτος στον Παράδεισο. Ο Ιού- δας Τον προδίδει για τριάντα αργύρια και στο τέλος αφαιρεί την ζωή του δια απαγχονισμού. Ο Πέτρος Τον αρνείται τρεις φο- ρές και μετά έκλαυσε πικρώς. Στην Σταύρωσή του παραμένει μόνος και από μακριά Τον παρα- κολουθούν η Μητέρα Του,άλλες γυναίκες και ο Ιωάννης. Έχουν εξαφανιστεί σχεδόν όλοι οι μα- θητές Του δια τον φόβον των Ιουδαίων,της εξουσίας δηλαδή. Οδηγείται στην Ταφή Του,οι Μυροφόρες τον επισκέπτονται χαράματα,ενώ η Ανάστασή Του έχει συντελεστεί. Εμφανίζεται εν ετέρα μορφή στην Μαρία την Μαγδαλήνη,στον κήπο του μνη- μείου. Το σκότος την ώρα της Σταυρώσεως Του,το διαδέχεται το Φως της Αναστάσεως Του. Η Ανάσταση έρχεται μέσω της οδού της Σταυρώσεως,άλλη οδός δεν υπάρχει. Εντός δοκι- μασιών και αγώνων οδεύει ο Άν- θρωπος προς την προσωπική και κοινωνική Ανάσταση. Η Ανα- στάσιμη πορεία δεν διακατέχε- ται από τον ορθολογισμό τύπου Α+Α=2Α,αλλά από τον ανορθο- λογισμό του τύπου Α+Α=Α. Η πρόσκληση του Τριαδικού Θεού προς τον Άνθρωπο να ενωθεί μαζί Του,αφορά την πορεία του δεύτερου σε αυτήν την ζωή. Το " ίνα ώσιν έν" αφορά την ένωση σύμπαντος του κόσμου,την στιγ- μή που ο κόσμος διχάζεται,δια- χωρίζεται,διασπάται και εν τέ- λει διαβάλλεται και αποσπάται της ενώσεως. Διαλύεσαι στην προσπάθεια να ζήσεις και να βιώσεις τα δρώμε- να της Μεγάλης Εβδομάδος και σε τούτη την προσπάθεια και διάλυση,κατανοείς την αδυνα- μία σου,την αστοχία σου να τα ερμηνεύσεις όλα με βάση τον ορθολογισμό,την στιγμή που τα συμβάντα εντός αυτής είναι μία αγαπητική "τρέλα",καλή "τρέλα" που οδηγεί στην Ανάσταση,στην όντως Συντέλεια,στην οριστι- κή Νίκη επί του θανάτου,στην Βεβαιότητα της Ελπίδας στην οντολογική Ζωή του Αναστηθέ- ντος Ανθρώπου,εάν και εφ' όσον βεβαίως θέλει,τότε και μπορεί να την βιώσει σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Η πρόσκληση είναι αέναος:" Δεύτε λάβετε φως εκ του ανε- σπέρου φωτός" και αυτός είναι ο αγώνας. Ένα Φως που διαλύει τα σκοτάδια της πολιτικής,της εξουσίας,της κοινωνίας,ακό- μη και τα γνωστά ή άγνωστα σκοτάδια της προσωπικής ζωής των πολιτών,που "χαμένοι" και μπερδεμένοι στον αγώνα της καθημερινότητας το αναζητούν ή όχι εντός ενός ζόφου που "φαί- νεται" να καλύπτει τα πάντα. Δια αυτού του Φωτός διαλύε- ται το σκότος και αποκτάς ευ- αίσθητη όραση,οράς άλλως τα συμβάντα,καθώς ό,τι συμβαίνει γίνεται για συγκεκριμένο λόγο και έχει ιδιαίτερη αιτία,είτε τούτο το αντιλαμβάνεσαι,είτε όχι,τώρα,ύστερα ή και ποτέ. Παθαίνουμε και μαθαίνου- με(;),παθαίνουμε και πεθαίνου- με και δια αυτού του "θανάτου" της Σταυρώσεως-πολυμερούς, προσωπικής,κοινωνικής- επέρ- χεται η Ανάσταση. Η παραμονή ή μη εντός Αυτής συντελείται δια της Ελευθερίας του Αυτε- ξουσίου. Καλή Ανάσταση! "Ορθρία [....]<Είχε δε αυτήν τρόμος και έκστασις> πόσο ανυπόμονοι είναι συνήθως <βραδείς τη καρδία",οι άνθρω- ποι, συλλογίζεται η Μαρία, καθώς την κατείχε ακόμα η απαστράπτουσα,λευκότατη σιωπή. <Ην δε ιδέα αυτού ως αστραπή και το ένδυμα αυτού λευκόν ως η χιών> <Ούκ έστιν ώδε,ηγέρθη>[....]" ( Ζωή Καρέλη,περιοδικό "Σύ- ναξη" τεύχος 20,Οκτώβριος- Δεκέμβριος 1986,σελ.54)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου