Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 9-2-2023

Εν μέσω φυσιολογικών χειμερινών αυνθηκών εξελίσσεται η προεκλο- γική περίοδος και άρ- χεται,η συμπίπτουσα με αυ- τήν,περίοδος του Τριωδίου που τερματίζεται το Μεγάλο Σάβ- βατο. Λογικά εντός αυτού του διαστήματος θα διεξαχθεί και η πρώτη εκλογική διαδικασία. Αυτή η κοινή χρονική περίοδος βρίσκει τους Έλληνες πολίτες να αγωνίζονται,προκειμένου να καλύψουν με την μειωμένη αγο- ραστική τους δύναμη,ένεκα του πληθωρισμού, τις καθημερινές τους ανάγκες σε τρόφιμα,ενέρ- γεια και καύσιμα. Ταυτοχρόνως ο μεγάλος σεισμός στην Τουρκία και την Συρια αναδεικνύει την αλληλεγγύη των λαών και την ανάγκη ειρηνικής συμβιώσεως των ανθρώπων παγκοσμίως. Σε μία στιγμή μεταβάλλονται τα πάντα,ενίοτε προσωρινώς,ενί- οτε και περαιτέρω. Φυσικά τα πολιτικά παίγνια που αφορούν την ισχύ,την κυριαρχία και την εξουσία,την συγκεκριμένη στιγ- μή φαντάζουν και είναι ευτελή και μάταια. Ωστόσο η παύση τους θα είναι προσωρινή,καθώς όσο η ένταση του γεγονότος θα απομακρύνεται,τόσο το εύθραυ- στον του εφήμερου θα αποδυ- ναμώνεται και θα επαναφέρει την προηγούμενη κατάσταση. Στην Ελλάδα οδεύοντας προς τις εκλογές η δημιουργία ενός με- γάλου μετώπου αλλαγής πορεί- ας αυτού του τόπου καθίσταται περισσότερο επιτακτική. Η επερχόμενη Κυριακή του Ασώ- του,με την ες αεί οντολογική παραβολή της,αποτελεί αφορμή ουσιαστικής προοπτικής σε πολ- λαπλά επίπεδα. Τόσοι πολλοί δρόμοι σε χαμένη κατεύθυνση,ό- λοι οι δρόμοι μία ατελέσφορη πορεία και οι οδοδείκτες να δεί- χνουν την αντιστροφή της πορεί- ας. Μία εκτρέπουσα του δρόμου της πολιτική,που επιβάλλεται να επιστρέψει στον ουσιαστικό της δρόμο,σε εκείνον της διακονίας των πολιτών και όχι των μεγά- λων οικονομικών συμφερόντων. Μία πολιτική που απαιτείται να είναι ανεξάρτητη,αυτόνομη και ελεύθερη. Ο δρόμος των κοινω- νικών προτύπων εξετράπει και αυτός της πορείας του καθώς οι κενές φαντασμαγορίες,ο υπερ- καταναλωτισμός,ο εγωκεντρι- σμός διέβαλαν την ανθρώπινη φύση και την εξέτρεψαν. Επι- στροφή λοιπόν στις ανέκπτωτες ανθρώπινες αξίες που ουσιωδώς νοηματοδοτούν την ανθρώπινη κοινωνία όπως η αλληλεγγύη,το εμείς,η απλότητα και η αρμονι- κή συμβίωση με την Φύση. Η οικονομία έχασε τον δρό- μο της εντός μίας μονομερούς υπέρτατης κερδοφορίας,ισο- πεδώνοντας τον Άνθρωπο με την υπερεκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών του πλανήτη,τον οποίο και δο- λοφονεί,θυσία στον βωμό μίας άπληστης κερδοσκοπίας,μίας οικονομικής ολιγαρχίας.Επι- στροφή στην οδό των κοινωνι- κών αγαθών προς όλους,στα οποία όλοι θα έχουν πρόσβα- ση,όπως η Υγεία,οι υποδομές των πάσης φύσεως μεταφορών- λιμάνια,αεροδρόμια,οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα-το νερό,η ενέργεια,τα καύσιμα,τα τρίφι- μα,η στέγη. Η κοινωνική ευημερία έχασε τον δρόμο της καθώς πολλαπλασιά- ζονται οι άνεργοι,οι άστεγοι,οι πένητες,η εγκληματικότητα,το κοινωνικό περιθώριο,οι χαμη- λοσυνταξιούχοι,οι άποροι,η αποδημία των νέων,οι υποαπα- σχολούμενοι. Επιστροφή στον δρόμο της ισοδιανομής,του κοινωνικού κράτους,της πρόλη- ψης,της προοπτικής,των ίσων ευκαιριών,της αυτοανάπτυξης εξ ιδίων πόρων,εγκαταλείπο- ντας την οδό του ψευδεπίγρα- φου ευδαιμονισμού που Ασωτεί σε βάρος του κοινωνικού συνό- λου. Η επιστροφή εκτός από προ- σωπική πρέπει να καταστεί και συλλογική. Η οδός της επιστρο- φής πρέπει να αποτελεί στόχο προσωπικής αναζήτησης και συλλογικού αναστοχασμού,ού- τως ώστε τούτη η πολιτική και κοινωνική κατάρρευση να ανα- καλύψει τον χαμένο δρόμο που αφάνισαν οι πλασματικές οδο- σημάνσεις. Συγκλίνοντα μονο- πάτια μπορούν να δημιουργή- σουν την οδό της επιστροφής σε μία κοινωνία με κέντρο τον Άν- θρωπο. Εφ' όσον υπάρχει τέλος στο τέλμα του χοιροστάσιου,τό- τε επιθυμείς την επιστροφή,νο- σταλγείς την Αλήθεια,την επιζη- τείς,την θέλεις. Αναγνωρίζεις το ξόδεμα,την πολύτροπη και πο- λυποίκιλη σπατάλη,δημιουργείς τον δρόμο της επιστροφής εντός ανατροπών και αλλαγών. Η Ιστο- ρία βρίθει επιστροφών εν μέσω ανατροπών,τόσο προσωπικών όσο και συλλογικών. Ο Άσωτος έρχεται εις εαυτόν καθώς συνέρ- χεται,ούτως λοιπόν ερχόμεθα εις εαυτόν και αναγνωρίζοντας αυτόν, ένα Πρόσωπο,ένα Σύ- νολο,μία Κοινωνία βρίσκει τον δρόμο της Επιστροφής. "[....] Η φιλαυτία-η αρρωστη- μένη προσκόλληση στο εγώ μας- είναι ξένη προς την Αγάπη που μας έπλασε[....] Γι' αυτό κάνο- ντας το θέλημα του αντάρτικα ο νεώτερος γιός,χάνει τον άξονα της ζωής του,αθετεί την φύση του,καταστρέφει τον εαυτό του' βρίσκεται εκτός εαυτού. Μόλις " έλθη εις εαυτόν" επιστρέφει στο σπίτι του[....] Η εκστατική αγάπη-προσφορά στον Άλλον- μας οδηγεί στον εαυτό μας. Βρί- σκουμε το είναι μας και όλους τους άλλους[....]" ( Αρχιμ. Βασιλείου.Προηγουμέ- νου Ιεράς Μονής Ιβήρων." Η πα- ραβολή του ασώτου υιού" Εκδό- σεις " Δόμος" 1995,σελ.25,26

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου