Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Γ.ΚΑΛΕΑΔΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 30-1-2020


Λοιμοί, σεισμοί, εικό- νες Αποκαλύψεως όλο και πλέον συχνότερα κάνουν την εμφάνισή τους, δηλώνοντας με την έντονη παρουσία τους, το εφήμερον, το πρόσκαιρον και το ευάλω- τον του παγκόσμιου χωριού, το οποίο είναι ο πλανήτης μας. Ο κοροναιός ο οποίος ενέσκηψε στην τόσο κοντινή μας, όπως απεδείχθη, Κίνα τείνει να πάρει μορφή περίπου παγκόσμιου λοι- μού και μάλιστα προερχομένου από μία λαική ημιπαράνομη υπαίθρια αγορά άγριων ζώων "ακαθάρτων" ως προς την ορθό- δοξη παράδοση. Η παγκόσμια ανησυχία εξάπλωσης του συγκε- κριμένου ιού είναι και λογική και επιβεβλημένη. Οι εικόνες ερειπωμένων μεγαλουπόλεων στην Κίνα, όπου ελάχιστοι άν- θρωποι κυκλοφορούν και αυτοί με ιατρικές μάσκες και γυαλιά, έρχονται απευθείας από το μέλ- λον. Ένα μέλλον το οποίο προ- βάλλεται αμέσως από το βιβλίο της Αποκαλύψεως. Επιτείνεται συνεχώς η αβεβαιότητα τόσο του παρόντος-σήμερα, όσο και του μέλλοντος-αύριο. Τα πάντα και όλα κινούνται με ταχύτα- τους ρυθμούς, δίνοντας μία νέα διάσταση στην έννοια του χρό- νου, όπως τούτη την γνωρίζουμε από το παρελθόν τουλάχιστον το πρόσφατο. Οι λιμοί έχουν καταστεί στον πλανήτη εδώ και πολύ καιρό μία ζοφερή σταθερά καταργώντας στην πράξη την θεωρία ενός παγκόσμιου πολιτισμού στην πορεία του χρόνου, ο οποίος θα εκινείτο με ιλιγγιώδεις ταχύτη- τες και τον οποίο θα εγκαθίδρυε η συνεχής ανάπτυξη της τεχνο- λογίας και της επιστήμης. Αντι- θέτως διανύοντας την τρίτη δε- καετία του 21 ου αιώνα, παιδιά και ενήλικες λιμοκτονούν καθη- μερινώς, σ'έναν κόσμο πλήρη τεράστιων οικονομικών ανισο- τήτων. Στην Ελλάδα άνθρωποι καίγονται στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν, υποδομές για χιλιάδες αστέγους ανοίγουν τις πόρτες τους, προκειμένου να βρουν αυτοί οι άνθρωποι κα- τάλυμα και να μην πεθάνουν από το κρύο. ακόμη περισσότε- ρο χειρότερη είναι αυτή η κατά- σταση στις μεγάλες μητροπόλεις του καπιταλισμού. Ο σεισμός με τους δεκάδες νε- κρούς, τους εκατοντάδες τραυ- ματίες και αστέγους στην γείτο- να Τουρκία πιθανόν να έδωσε ένα μήνυμα αμετροέπειας στην φασιστική-ιμπεριαλιστική ηγε- σία της, ότι οι λαοί των δύο χωρών οφείλουν να έχουν αλλη- λεγγύη μεταξύ τους και να ζουν ειρηνικά και αρμονικά, βάση των διεθνών συνθηκών τις οποί- ες έχουν συνυπογράψει, όπως εκείνη της Λωζάνης. 'Ενα φυ- σικό φαινόμενο αρκεί προκει- μένου να γεμίσει με πένθος μία χώρα και να αποτελέσει αφορ- μή περισυλλογής, περίσκεψης και συγκέντρωσης σε όλους εκείνους οι οποίοι θεωρούν τους εαυτούς τους αιώνιους και αθάνατους, παραγνωρίζοντας ότι είναι και οι ίδιοι περαστικοί από τον πλανήτη Γη και θα ήταν καλύτερα για όλον τον κόσμο να σκέπτονται περισσότερο, να ομιλούν λιγότερο και να μάθουν επιτέλους να ασκούνται από τώρα στην κυρίαρχη ομιλία του μέλλοντος αιώνος, ούτως ώστε να την συνηθίσουν, η οποία εί- ναι η σιωπή. Οι μεγαλοστομίες, οι απειλές και οι "τσαμπουκάδες"φαντάζουν τόσο μηδαμινές, τόσο ανούσιοι και εύκολοι, μπροστά στα ελά- χιστα δευτερόλεπτα τα οποία χρειάζεται ένα φυσικό φαινόμε- νο ή μία θεομηνία προκειμένου να αποδείξει το μάταιον και το έωλον της ανθρωπίνης φύσεως. Οι λαοί σε όλο τον κόσμο, θα έπρεπε εις το διηνεκές να έχουν εξασφαλίσει από τις ηγεσίες τους ένα μέλλον ειρήνης, αρ- μονικής συμβίωσης και υψίστης κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας. Δυστυχώς ωστόσο τα προηγούμενα εξακολουθούν να παραμένουν ευσεβείς πόθοι σ'ένα πασίδηλον και δυσάρεστο για τον άνθρωπο μέλλον. Φυσικά και ό,τι απειλείται δεν αποστρατικοποιείται και κα- λώς η Ελλάδα εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα προκειμένου να αντιμετωπίσει την φασιστική- ιμπεριαλιστική πολιτική του Ερ- ντογάν, ακόμη και την στρατιω- τική εμπλοκή κατά δήλωση του ΥΠ.ΕΘ.Α. Υ.Γ. Ευτυχώς το αρχετυπικόν κάλλος εξακολουθεί να υπάρχει και αυτό είναι που σώζει... "[....] Και τα πάντα ξεκινούν, φεύγουν, εκπηγάζουν από σένα σε μία κίνησι ευγνώμονος δοξο- λογίας, ταπεινής αντιπροσφο- ράς, ατελείωτης ευχαριστίας (' υπέρ πάντων ών ίσμεν και ών ουκ ίσμεν'), που φέρνει νέο πλήρωμα και δόξα άφθιτη[....]" (Αρχιμανδρίτου Βασιλείου προ- ηγουμένου Ιεράς Μονής Ιβήρων "Το κάλλος θα σώσει τον κόσμο" Εκδόσεις "Ι.Μ.Ιβήρων" 2005 σελ. 30)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου